- Nazwa przedmiotu:
- Technika Mikroprocesorowa I
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jan Szymczyk
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- NK396
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład - 15 godz.,
ćwiczenia - 15 godz.,
przygotowanie do kolokwiów - 24 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń - 36 godz.
Razem - 90 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowe wiadomości z zakresu Elektroniki I (zaliczone ćw. i lab.)
- Limit liczby studentów:
-
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie sposobu analizowania wybranych układów elektronicznych cyfrowych stosowanych w mikroprocesorach.
- Treści kształcenia:
- Treści merytoryczne przedmiotu: W – Układy kombinacyjne i sekwencyjne techniki cyfrowej. Mikroprocesory, mikrokontrolery: architektura podstawowa, jednostka centralna, pamięci RAM, ROM, PROM, EPROM. Układy sprzęgające, porty urządzeń zewnętrznych. Oprogramowanie mikroprocesorów. Sprzęganie mikroprocesorów z urządzeniami zewnętrznymi. Sterowniki uniwersalne i dedykowane do sterowania silnikami elektrycznymi, procesami technologicznymi w maszynach, w robotach przemysłowych i w przyrządach pomiarowych. C – analiza układów cyfrowych i mikroprocesorów
- Metody oceny:
- Metody oceny: podstawowa jest ocena z ćwiczeń, na którą składają się:
- aktywność na ćwiczeniach,
- wygłoszenie referatu na zadany temat,
- uzyskanie min. 51% max liczby punktów z kolokwiów.
Praca własna: rozwiązywanie zadań dotyczących układów cyfrowych kombinacyjnych i sekwencyjnych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J. Pieńkos, J. Turczyński – Układy scalone TTL w systemach cyfrowych; WKiŁ
2. P. Misiurewicz – Układy mikroprocesorowe; WNT
3. Z. Kulka i inni – Przetworniki A/C i C/A -WKiŁ
Dodatkowe literatura: - Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
-
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- EW1. Ma wiedzę z podstaw elektroniki.
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W02, AiR1_W11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W04
- Efekt EW2
- EW2. Zna podstawowe właściwości elementów elektronicznych (diody, tranzystory).
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EW3
- EW3. Rozumie działanie układów elektronicznych analogowych.
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EW4
- EW4. Rozumie działanie układów elektronicznych cyfrowych.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EW5
- EW5. Rozumie działanie bloków funkcjonalnych mikroprocesora.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EW6
- EW6. Ma ogólną wiedzę dotyczącą wykorzystania mikroprocesorów w automatyce.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- EU1. Umie analizować zjawiska w elementach elektronicznych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EU2
- EU2. Umie analizować właściwości układów elektronicznych analogowych i cyfrowych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EU3
- EU3. Umie zaprojektować i analizować działanie układów cyfrowych kombinacyjnych i sekwencyjnych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EU4
- EU4. Posiada umiejętność dotyczącą wykorzystania mikroprocesorów do sterowania urządzeń.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt EU5
- EU5. Umie prezentować wybrane zagadnienia w formie wykładów.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: