Nazwa przedmiotu:
Technika Mikroprocesorowa I
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jan Szymczyk
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Automatyka i Robotyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NK396
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykład - 15 godz., ćwiczenia - 15 godz., przygotowanie do kolokwiów - 24 godz., przygotowanie do ćwiczeń - 36 godz. Razem - 90 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe wiadomości z zakresu Elektroniki I (zaliczone ćw. i lab.)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu analizowania wybranych układów elektronicznych cyfrowych stosowanych w mikroprocesorach.
Treści kształcenia:
Treści merytoryczne przedmiotu: W – Układy kombinacyjne i sekwencyjne techniki cyfrowej. Mikroprocesory, mikrokontrolery: architektura podstawowa, jednostka centralna, pamięci RAM, ROM, PROM, EPROM. Układy sprzęgające, porty urządzeń zewnętrznych. Oprogramowanie mikroprocesorów. Sprzęganie mikroprocesorów z urządzeniami zewnętrznymi. Sterowniki uniwersalne i dedykowane do sterowania silnikami elektrycznymi, procesami technologicznymi w maszynach, w robotach przemysłowych i w przyrządach pomiarowych. C – analiza układów cyfrowych i mikroprocesorów
Metody oceny:
Metody oceny: podstawowa jest ocena z ćwiczeń, na którą składają się: - aktywność na ćwiczeniach, - wygłoszenie referatu na zadany temat, - uzyskanie min. 51% max liczby punktów z kolokwiów. Praca własna: rozwiązywanie zadań dotyczących układów cyfrowych kombinacyjnych i sekwencyjnych.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. J. Pieńkos, J. Turczyński – Układy scalone TTL w systemach cyfrowych; WKiŁ 2. P. Misiurewicz – Układy mikroprocesorowe; WNT 3. Z. Kulka i inni – Przetworniki A/C i C/A -WKiŁ Dodatkowe literatura: - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
EW1. Ma wiedzę z podstaw elektroniki.
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_W02, AiR1_W11
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W04
Efekt EW2
EW2. Zna podstawowe właściwości elementów elektronicznych (diody, tranzystory).
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EW3
EW3. Rozumie działanie układów elektronicznych analogowych.
Weryfikacja: kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EW4
EW4. Rozumie działanie układów elektronicznych cyfrowych.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EW5
EW5. Rozumie działanie bloków funkcjonalnych mikroprocesora.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EW6
EW6. Ma ogólną wiedzę dotyczącą wykorzystania mikroprocesorów w automatyce.
Weryfikacja: kolokwium 2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
EU1. Umie analizować zjawiska w elementach elektronicznych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EU2
EU2. Umie analizować właściwości układów elektronicznych analogowych i cyfrowych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EU3
EU3. Umie zaprojektować i analizować działanie układów cyfrowych kombinacyjnych i sekwencyjnych.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EU4
EU4. Posiada umiejętność dotyczącą wykorzystania mikroprocesorów do sterowania urządzeń.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt EU5
EU5. Umie prezentować wybrane zagadnienia w formie wykładów.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: