- Nazwa przedmiotu:
- Silniki Tłokowe
- Koordynator przedmiotu:
- Prof.dr hab.inż. Andrzej Teodorczyk
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnosciowe
- Kod przedmiotu:
- NS549
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- praca domowa projekt 1: 10h
praca domowa projekt 2: 10h
praca domowa projekt 3: 10h
konsultacja z prowadzącym: 3h
nauka w domu do sprawdzianu zaliczeniowego (praca własna): 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy termodynamiki i mechaniki płynów
- Limit liczby studentów:
- 160
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z podstawami działania silników tłokowych, nauczenie związków pomiędzy osiągami silników i ich emisji a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych.
- Treści kształcenia:
- Klasyfikacja i zasada działania. Obiegi teoretyczne, porównawcze i rzeczywiste. Zasilanie i systemy spalania. Toksyczność spalin. Parametry operacyjne i charakterystyki silników. Doładowanie. Budowa silników. Układy dolotowe i wylotowe. Paliwa i oleje. Tendencje rozwojowe
- Metody oceny:
- Metody oceny: Test na ostatnich zajęciach (50%), projekty obliczeniowe (50%) Praca własna: 3 projekty obliczeniowe domowe w trakcie semestru
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: 1. Rychter T., Teodorczyk A.: Teoria silników tłokowych, WKiŁ, 2006 2. Luft S.: Podstawy budowy silników, WKiŁ, 2003 Dodatkowe literatura: - Materiały na stronie http://www.itc.pw.edu.pl/Studia/Materialy-dla-Studentow (dla odrabiających przedmiot po zalogowaniu) - J. B. Heywood, „Internal Combustion Engine Fundamentals”, McGrawHill Book Co., New York, 1988
- Witryna www przedmiotu:
-
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- Student zna rodzaje silników, zasady działania i ich zastosowanie
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt EW2
- Student zna parametry osiągów i charakterystyki silników tłokowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt EW3
- Student posiada wiedzę z zakresu: obiegów, zasilania i systemów spalania, toksyczności spalin, doładowania silników
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- Student potrafi wykazać związek między osiągami silników i ich emisją a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09
- Efekt EU2
- Student rozumie pojęcia, terminologię oraz przebiegi procesów dotyczące silników tłokowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
- Efekt EU3
- Student potrafi obliczyć podstawowe parametry obiegów i osiągów
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09
- Efekt EU4
- Student potrafi ocenić trendy rozwojowe silników tłokowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U17
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U12, T1A_U13