Nazwa przedmiotu:
Lotnicze Silniki Tłokowe
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Paweł Mazuro
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
NS620
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
nauka do kolokwium 1: 20h nauka do kolokwium 2: 20h praca domowa 1: 5h praca domowa 2: 5h referat: 10h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy termodynamiki i mechaniki płynów
Limit liczby studentów:
160
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z podstawami budowy i działania lotniczych silników tłokowych, nauczenie związków pomiędzy osiągami silników i ich emisji a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych.
Treści kształcenia:
Klasyfikacja i zasada działania. Obiegi teoretyczne, porównawcze i rzeczywiste. Zasilanie i systemy spalania. Toksyczność spalin. Parametry operacyjne i charakterystyki silników. Budowa silników. Układy dolotowe i wylotowe. Paliwa i oleje. Tendencje rozwojowe
Metody oceny:
kolokwia, praca domowa, referat
Egzamin:
tak
Literatura:
Zalecana literatura: 1. Rychter T., Teodorczyk A.: Teoria silników tłokowych, WKiŁ, 2006 2. Luft S.: Podstawy budowy silników, WKiŁ, 2003 Dodatkowe literatura: - M.J.Kroes, T.W.Wild: Aircraft Powerplants, GLENCOE 1994 - Teodorczyk A.:Przewodnik użytkownika programu STANJAN
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
Student zna rodzaje silników, zasady działania i ich zastosowanie
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W05, LiK1_W06, LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W03
Efekt EW2
Student zna parametry osiągów i charakterystyki silników lotniczych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W05, LiK1_W06, LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W03
Efekt EW3
Student posiada wiedzę z zakresu: obiegów, doładowania silników, konstrukcji znaczących części silnika i układów
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W05, LiK1_W06, LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W03

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
Student potrafi wykazać związek między osiągami silników a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09
Efekt EU2
Student rozumie pojęcia, terminologię oraz przebiegi procesów dotyczące silników tłokowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05
Efekt EU3
Student potrafi obliczyć podstawowe parametry obiegów i osiągów
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09
Efekt EU4
Student potrafi ocenić trendy rozwojowe silników tłokowych
Weryfikacja: kolokwium, praca domowa, referat
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U13