- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie Obiektowe w Języku C++
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jerzy Majewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- NK379
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów kształcenia (opis)
Liczba godzin kontaktowych: 40, w tym:
a) wykład – 15 – godz.
b) laboratorium – 15 –godz.
c) konsultacje – 10 godz.
Praca własna studenta – 35 godzin, w tym:
a) 20 godz. – przygotowywanie się do laboratoriów i wykładów,
b) 15 godz. – przygotowanie zadania domowego
Razem: ok. 75 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,6 ECTS, Liczba godzin kontaktowych: 40, w tym:
a) wykład – 15 – godz.
b) laboratorium – 15 –godz.
c) konsultacje – 10 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS - 32 godzin pracy studenta, w tym:
a) udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 15 godzin;
b) przygotowywanie się do laboratorium i wykonanie zadania obliczeniowego- 17 godzin.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Elementarna wiedza z zakresu obsługi komputera i programowania w języku C.
- Limit liczby studentów:
- 60 osób wykład, 12-osobowe grupy laboratoryjneoratoryjne
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie programowania w języku C++, zapoznanie z metodologią programowania obiektowego
- Treści kształcenia:
- Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Podstawy koncepcji programowania obiektowego 2. Obiekty w C++ - atrybuty i metody, konstruktory i destruktory 3. Przeciążanie operatorów 4. Dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, polimorfizm 5. Wzorce (template’y) dla funkcji i klas. Konkretyzacja wzorców. 6. Obiektowe strumienie wejścia/wyjścia 7. Biblioteka standardowa STL
- Metody oceny:
- Metody oceny: 1 test w laboratorjum komputerowym, 1 praca domowa Praca własna: Projekt którego celem jest poznanie obiektowego podejścia do programownia w języku C++
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: 1. B. Stroustrup: Język C++, WNT, Warszawa, 2002. 2. inna dowolna książka o programowaniu w C++ Dodatkowe literatura: - Materiały na stronie http://www.cplusplus.com/ - Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
- http://c-cfd.meil.pw.edu.pl/ccfd/index.php?item=6
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EU1
- Znajomość podstaw języka programowania C++
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
MiBM2_W01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- potrafi programować w języku C++ przy wykorzystaniu mechanizmów obiektowych
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
MiBM2_U07, MiBM2_U13
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09
- Efekt eu2
- Potrafi rozwiązać złożone zadanie mechaniki posługując się językiem programowania C++
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt EK1
- Potrafi zidentyfikować i wyeliminować zagrożenia wynikające z błędnie przeprowadzonych symulacji komputerowych
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
MBiM2_K02, MBiM2_K04, MBiM2_K06
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K02, T2A_K04, T2A_K06