Nazwa przedmiotu:
Programowanie Obiektowe w Języku C++
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jerzy Majewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NK379
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów kształcenia (opis) Liczba godzin kontaktowych: 40, w tym: a) wykład – 15 – godz. b) laboratorium – 15 –godz. c) konsultacje – 10 godz. Praca własna studenta – 35 godzin, w tym: a) 20 godz. – przygotowywanie się do laboratoriów i wykładów, b) 15 godz. – przygotowanie zadania domowego Razem: ok. 75 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,6 ECTS, Liczba godzin kontaktowych: 40, w tym: a) wykład – 15 – godz. b) laboratorium – 15 –godz. c) konsultacje – 10 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS - 32 godzin pracy studenta, w tym: a) udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 15 godzin; b) przygotowywanie się do laboratorium i wykonanie zadania obliczeniowego- 17 godzin.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Elementarna wiedza z zakresu obsługi komputera i programowania w języku C.
Limit liczby studentów:
60 osób wykład, 12-osobowe grupy laboratoryjneoratoryjne
Cel przedmiotu:
Nauczenie programowania w języku C++, zapoznanie z metodologią programowania obiektowego
Treści kształcenia:
Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Podstawy koncepcji programowania obiektowego 2. Obiekty w C++ - atrybuty i metody, konstruktory i destruktory 3. Przeciążanie operatorów 4. Dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, polimorfizm 5. Wzorce (template’y) dla funkcji i klas. Konkretyzacja wzorców. 6. Obiektowe strumienie wejścia/wyjścia 7. Biblioteka standardowa STL
Metody oceny:
Metody oceny: 1 test w laboratorjum komputerowym, 1 praca domowa Praca własna: Projekt którego celem jest poznanie obiektowego podejścia do programownia w języku C++
Egzamin:
nie
Literatura:
Zalecana literatura: 1. B. Stroustrup: Język C++, WNT, Warszawa, 2002. 2. inna dowolna książka o programowaniu w C++ Dodatkowe literatura: - Materiały na stronie http://www.cplusplus.com/ - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
http://c-cfd.meil.pw.edu.pl/ccfd/index.php?item=6
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EU1
Znajomość podstaw języka programowania C++
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
potrafi programować w języku C++ przy wykorzystaniu mechanizmów obiektowych
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U07, MiBM2_U13
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09
Efekt eu2
Potrafi rozwiązać złożone zadanie mechaniki posługując się językiem programowania C++
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt EK1
Potrafi zidentyfikować i wyeliminować zagrożenia wynikające z błędnie przeprowadzonych symulacji komputerowych
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe: MBiM2_K02, MBiM2_K04, MBiM2_K06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02, T2A_K04, T2A_K06