- Nazwa przedmiotu:
- Systemy recyklingu samochodów
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Jerzy Osiński, Dr inż. Piotr Żach
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Przedmiot zapoznaje studenta z podstawową wiedzą na temat funkcjonowania systemu recyklingu samochodów w Polsce
- Treści kształcenia:
- Aktualne problemy funkcjonowania systemu recyklingu samochodów w Polsce, uwarunkowania techniczne, prawne i ekonomiczne. Demontaż zużytego pojazdu i selekcja materiałów, możliwości recyklingu różnego rodzaju materiałów stosowanych do budowy samochodu, w szczególności tworzyw sztucznych i kompozytów. TSOP – tworzywo podatne na recykling firmy TOYOTA. Prorecyklingowa budowa samochodów, ułatwienia demontażu i selekcji.
- Metody oceny:
- Wykonanie projektu – ocena efektywności recyklingu podanego typu samochodu.
- Egzamin:
- Literatura:
- Osiński J., Żach P.: Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów, WKŁ Warszawa 2009
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się