- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski 2; Examination General English at Intermediate Level
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Gizińska; mgr Izabela Kruszewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- KO 1-1B.2
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 100 h w tym: 60 h - ćwiczenia, 20 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 8 h - przygotowanie do kolokwiów, 10 h - przygotowanie pracy, 2 h - konsultacje.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,4 ECTS - ćwiczenia
0,08 ECTS - konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1/B2; zaliczenie poprzedniego modułu
- Limit liczby studentów:
- lektorat: 12 - 24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2.
Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi,
rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu,
i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
- Treści kształcenia:
- Semestr II (praca na zajęciach i praca własna studenta)
1. Vocabulary exercises: discoveries and inventions (SB). Four Popular Science Books – reading and speaking.
Reading : In Search of Simplicity SB p. 51
2. Future forms - coursebook + BGB (Business Grammar Builder) - Unit 7, 8
3. Future forms - consolidation. Time clauses, SB execises
4. Writing formal letters. Polite requests.
5. Vocabulary exercises: technology. Listening: Gadgets. Speaking: Technology in Everday Life
6. Reflexives. Structures with question words. Forming nouns. Phrasal verbs with “come”.
BGB - Unit 32: Determiners
7.Module 4 + 5 test (Module 4: narrative tenses, time conjunctions, quantity, determiners, vocabulary: sport) (Module 5: future forms, reflexives, vocabulary: technology, inventions, discoveries)
8. Relative clauses
Reading - Feeling Nothing like Teen Spirit, Coursebook p. 81
9. Relative clauses - consolidation. SB, B2 exercises
BGB - Unit 28
10. Vocabulary: music and TV, SB. Writing a review
11. Vocabulary: art and entertainment. Listening: Different Types of Art (comparing and contrasting). Edinburgh Fringe Festival.
Reading: For the Art, Turn Left at the Dance Floor, SB p. 61
12. Be / get used to vs. used to + V.
13. Adjectives and nouns + prepositions.
BGB - Test 16
14. Use of : say, tell, speak, talk. Word formation. Listening: Faking It (SB p. 56).
15. Vocabulary: food. Reading: The Craze for Competitive Eating.
16. Modals of permission and necessity: present and past.
17. Writing instructions, giving directions. Listening: Food (SB p. 66).
BGB - Unit 12
18. Vocabulary: fashion, clothes. Hairstyles. Listening and speaking : “clothes”. Modals of speculation and deduction.
19. Modals of speculation and deduction.
BGB - Unit 13
20. Prepositional phrases. Make vs. Do.
21.Module 6 + 7 test (Module 6: relative clauses and pronouns; be / get used to vs. used to + V; vocabulary: music, TV, art., entertainmentsport) (Module 7: permission and necessity, speculation and deduction; vocabulary: fashion, food)
Reading: Make Your Image Work for You, SB p. 71
22. Reported speech.
BGB - Unit 21, 22
23. Reported speech - consolidation exercises
24. Vocabulary: relationships, feelings. Meant to Be – reading and speaking.
25. Listening and speaking: Twins. Writing an essay
26. Vocabulary, listening and speaking: Hobbies.
Reading: Me and My Passion SB p. 81
27. Expressing ability. Linking expressions.
BGB - Unit 11
28. Phrasal verbs with: get.
29. Consolidation exercises
30. Zaliczenie semestru - Giving credits for the semester
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008
2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- www.knes.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani według zaawansowania językowego.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01
- Efekt U18
- Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, opowiadanie, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U18
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U09
- Efekt U20
- Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. Egzamin B2 (część pisemna i ustna).
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U20
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U10
- Efekt U21
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U21
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01
- Efekt K07
- Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym. Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru jezyka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K06