Nazwa przedmiotu:
Technologia napraw pojazdów samochodowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Witold Luty
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NMP250
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godz., w tym: praca na wykładach 9 godz., ćwiczenia 9 godz., udział w egzaminie 2 godz., studiowanie literatury 18 godz., konsultacje 2 godz., przygotowanie prezentacji 10 godz., przygotowanie się do egzaminu 6 godz., przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 4 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt ECTS (22 godz. w tym: praca na wykładach 9 godz., ćwiczenia 9 godz., udział w egzaminie 2 godz., konsultacje 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,5 pkt ECTS (13 godz , w tym: przygotowanie prezentacji 10 godz., konsultacje w zakresie prezentacji 1 godz., wygłoszenie prezentacji 2 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
- podstawy budowy pojazdów i techniki samochodowej,
Limit liczby studentów:
wykład: brak, ćwiczenia: 30 osób
Cel przedmiotu:
- zapoznanie studenta z zasadami organizacji napraw oraz z technikami i narzędziami do naprawy pojazdów samochodowych, - zapoznanie z zasadami opracowywania dokumentacji technologicznej procesu naprawy
Treści kształcenia:
Treść wykładu: Charakterystyka procesu zużycia części pojazdów. Rodzaje i charakterystyka systemów obsługowo-naprawczych pojazdów. Bezpieczeństwo i higiena pracy w procesie naprawy pojazdów. Rodzaje i charakterystyka napraw pojazdów. Planowanie ciągów technologicznych napraw pojazdów wraz z doborem niezbędnego wyposażenia technicznego. Zasady weryfikacji części pojazdów. Metody napraw i regeneracji części pojazdów. Treść ćwiczeń audytoryjnych: Zasady naprawy wybranych układów, mechanizmów i części pojazdów samochodowych. Przegląd narzędzi stosowanych w procesie naprawy pojazdów samochodowych, z uwzględnieniem narzędzi specjalnych. Przegląd materiałów i substancji chemicznych, wspomagających proces naprawy pojazdów. Dokumentowanie procesu technologicznego naprawy pojazdów wraz z szacowaniem kosztów naprawy.
Metody oceny:
wykład - egzamin pisemny ćwiczenia – kolokwium pisemne
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Cypko J., Cypko E., Podstawy technologii i organizacji napraw pojazdów mechanicznych. WKŁ, Warszawa 1989. 2. Kostrzewa S., Nowak B., Podstawy regeneracji części pojazdów mechanicznych. WKŁ. Warszawa 1980. 3. Orzełowski S., Naprawa i obsługa pojazdów samochodowych. WKŁ, Warszawa 2004. 4. Uzdowski M., Abramek K., Garczyński K., Pojazdy samochodowe. Eksploatacja techniczna i naprawa. WKŁ. Warszawa 2003.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
ma podstawową wiedzę o cyklu życia pojazdów samochodowych
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, InzA_W05
Efekt W02
zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w procesie naprawy pojazdów
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W07, InzA_W02
Efekt W03
zna ogólne zasady tworzenia ciągów technologicznych procesu naprawy pojazdów wraz z doborem niezbędnego wyposażenia
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W07, InzA_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie metod i narzędzi stosowanych w naprawach pojazdów
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01
Efekt U02
potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U04
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U05
Efekt U03
potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie weryfikacji części pojazdów i oceny przyczyn ich zużycia
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U09, InzA_U02
Efekt U04
potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie rozwoju metod i narzędzi stosowanych w procesie weryfikacji części pojazdów oraz w naprawie pojazdów
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U14
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U12
Efekt U05
potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych dotyczących metod i narzędzi stosowanych w naprawach pojazdów
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U15
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia współpracując w grupie w celu przygotowania i przedstawienia prezentacji na zadany temat
Weryfikacja: ocena z przygotowania prezentacji w wydzielonym zespole
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_K02
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K07