- Nazwa przedmiotu:
- Technologia napraw pojazdów samochodowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Witold Luty
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NMP250
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godz., w tym: praca na wykładach 9 godz., ćwiczenia 9 godz., udział w egzaminie 2 godz., studiowanie literatury 18 godz., konsultacje 2 godz., przygotowanie prezentacji 10 godz., przygotowanie się do egzaminu 6 godz., przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 4 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (22 godz. w tym: praca na wykładach 9 godz.,
ćwiczenia 9 godz., udział w egzaminie 2 godz., konsultacje 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,5 pkt ECTS (13 godz , w tym: przygotowanie prezentacji 10 godz., konsultacje w zakresie prezentacji 1 godz., wygłoszenie prezentacji 2 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- - podstawy budowy pojazdów i techniki samochodowej,
- Limit liczby studentów:
- wykład: brak, ćwiczenia: 30 osób
- Cel przedmiotu:
- - zapoznanie studenta z zasadami organizacji napraw oraz z technikami i narzędziami do naprawy pojazdów samochodowych,
- zapoznanie z zasadami opracowywania dokumentacji technologicznej procesu naprawy
- Treści kształcenia:
- Treść wykładu:
Charakterystyka procesu zużycia części pojazdów. Rodzaje i charakterystyka systemów obsługowo-naprawczych pojazdów. Bezpieczeństwo i higiena pracy w procesie naprawy pojazdów. Rodzaje i charakterystyka napraw pojazdów. Planowanie ciągów technologicznych napraw pojazdów wraz z doborem niezbędnego wyposażenia technicznego. Zasady weryfikacji części pojazdów. Metody napraw i regeneracji części pojazdów.
Treść ćwiczeń audytoryjnych:
Zasady naprawy wybranych układów, mechanizmów i części pojazdów samochodowych. Przegląd narzędzi stosowanych w procesie naprawy pojazdów samochodowych, z uwzględnieniem narzędzi specjalnych. Przegląd materiałów i substancji chemicznych, wspomagających proces naprawy pojazdów. Dokumentowanie procesu technologicznego naprawy pojazdów wraz z szacowaniem kosztów naprawy.
- Metody oceny:
- wykład - egzamin pisemny
ćwiczenia – kolokwium pisemne
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Cypko J., Cypko E., Podstawy technologii i organizacji napraw pojazdów mechanicznych. WKŁ, Warszawa 1989.
2. Kostrzewa S., Nowak B., Podstawy regeneracji części pojazdów mechanicznych. WKŁ. Warszawa 1980.
3. Orzełowski S., Naprawa i obsługa pojazdów samochodowych. WKŁ, Warszawa 2004.
4. Uzdowski M., Abramek K., Garczyński K., Pojazdy samochodowe. Eksploatacja techniczna i naprawa. WKŁ. Warszawa 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia pojazdów samochodowych
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W04, InzA_W05
- Efekt W02
- zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w procesie naprawy pojazdów
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, InzA_W02
- Efekt W03
- zna ogólne zasady tworzenia ciągów technologicznych procesu naprawy pojazdów wraz z doborem niezbędnego wyposażenia
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, InzA_W02
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie metod i narzędzi stosowanych w naprawach pojazdów
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01
- Efekt U02
- potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U05
- Efekt U03
- potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie weryfikacji części pojazdów i oceny przyczyn ich zużycia
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U09, InzA_U02
- Efekt U04
- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie rozwoju metod i narzędzi stosowanych w procesie weryfikacji części pojazdów oraz w naprawie pojazdów
Weryfikacja: ocena z przygotowanej prezentacji oraz sposobu jej wygłoszenia, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U14
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U12
- Efekt U05
- potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych dotyczących metod i narzędzi stosowanych w naprawach
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U15
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia współpracując w grupie w celu przygotowania i przedstawienia prezentacji na zadany temat
Weryfikacja: ocena z przygotowania prezentacji w wydzielonym zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_K02
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K07