Nazwa przedmiotu:
Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych II
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Piotr Zdanowicz, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Eksploatacji i Utrzymania Pojazdów
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIS623
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz, w tym: praca na ćwiczeniach 30 godz., studiowanie literatury 16 godz., konsultacje 4 godz., przygotowanie prezentacji 34 godz., przygotowanie do kolokwiów 6 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5 pkt. ECTS (32 godz., w tym: praca na ćwiczeniach 30 godz., konsultacje 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 pkt. ECTS (38 godz., w tym: przygotowanie prezentacji 34 godz., wygłoszenie prezentacji 2 godz., konsultacje 2 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
- podstawy technologii wytwarzania, - podstawy materiałoznawstwa, - podstawy zapisu konstrukcji, - podstawy mechaniki
Limit liczby studentów:
grupy ćwiczeniowe do 30 osób
Cel przedmiotu:
Zapoznanie się z technikami i metodami naprawy samochodów. Poznanie zasad opracowywania dokumentacji technologicznej procesu produkcji lub naprawy.
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń: Rodzaje i zakres systemów napraw pojazdów. Sposoby weryfikacji części w procesie naprawy. Stosowanie wymiarów naprawczych i elementów dodatkowych. Metody napraw części pojazdów i ich zakres stosowania. Zastosowanie tworzyw sztucznych w procesach naprawczych – klejenie i procesy pokrewne. Dokumentacja technologiczna procesu wytwarzania i naprawy elementów samochodowych – kalkulacja czasu i kosztów. Naprawa wybranych elementów pojazdów w przykładach.
Metody oceny:
- kolokwum - ocena przygotowanej prezentacji - ocena wygłoszenia prezentacji
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Ashby M.F.: Dobór materiałów w projektowaniu inżynierskim. WNT, Warszawa, 1998. 2. Feld M.: Projektowanie procesów technologicznych typowych części maszyn. WNT, 2000. 3. Czasopisma AutoMoto Serwis, Auto Expert, Transport – Technika Motoryzacyjna, Maszyny, Technologie, Materiały. 4. Kostrzewa S., Nowak B.: Podstawy regeneracji części pojazdów samochodowych. WKiŁ, 1986. 5. Nowak B.: Regeneracja typowych elementów pojazdów samochodowych. WKiŁ, 1985 6. Florek i inni: Remont pojazdów mechanicznych. Częśc I i II (skrypt). Wyd. WAT, 1987.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
zna rodzaje i zakresy stosowania systemów napraw pojazdów
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
Efekt W02
zna metody weryfikacji części w procesie naprawy pojazdów
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
Efekt W03
zna zasady stosowania wymiarów naprawczych w procesie naprawy pojazdów
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
Efekt W04
zna metody napraw części pojazdów
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
Efekt W05
zna zasady przygotowania dokumentacji technologicznej wytwarzania i naprawy pojazdów
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
potrafi wybrać i uzasadnić dobór techniki naprawy elementów pojazdu
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, InzA_U06
Efekt U02
potrafi przygotować elementy dokumentacji technologicznej procesu produkcji lub naprawy części pojazdu
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U25
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U16, InzA_U08
Efekt U03
potrafi przygotować i wygłosić prezentację na temat naprawy wybranego elementu pojazdu
Weryfikacja: kolokwium, ocena przygotowanej prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U01, Tr1A_U05, Tr1A_U06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U01, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: ocena przygotowanej prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01, Tr1A_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K03