Nazwa przedmiotu:
Technologia prac ładunkowych II
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Roland Jachimowski, asys., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NIS703
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
80 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 14 godz., wykonanie projektu poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt ECTS (21 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3,0 pkt ECTS (80 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 14 godz., wykonanie projektu poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu: ładunków, ich klasyfikacji, opakowań transportowych, jednostek ładunkowych, samochodowego oraz kolejowego taboru przewozowego, maszyn i urządzeń ładunkowych.
Limit liczby studentów:
18
Cel przedmiotu:
Studenci posiadają umiejętności projektowania punktu obsługi ładunkowej systemu transportu multimodalnego z uwzględnieniem nakładów i kosztów jego funkcjonowania.
Treści kształcenia:
Treść projektu: Wykonanie projektu koncepcyjnego punktu obsługi ładunkowej w systemie transportu multimodalnego, w tym określenie: postaci ładunku i jego parametrów, relacji przejścia jednostek ładunkowych, wielkości zadań przeładunkowych w określonej jednostce czasu, dobranie rodzaju środków transportu, sposobu sformowania jednostki ładunkowej oraz jej parametrów technicznych, sposobu rozmieszczenia i zabezpieczenia jednostek ładunkowych na środkach transportu. Wyznaczenie: liczby środków transportu i obciążenia frontów ładunkowych, liczby urządzeń i maszyn ładunkowych oraz zatrudnionych osób, wydajności technicznej i praktycznej maszyn i urządzeń ładunkowych. Wyznaczenie parametrów: układu torowego i drogowego, magazynów, ramp, placów składowych, frontów ładunkowych, parkingów oraz obiektów pomocniczych. Oszacowanie nakładów i kosztów funkcjonowania punktu obsługi ładunkowej. Zaprojektowanie rozmieszczenia w/w obiektów, urządzeń ppoż., oświetlenia i innych instalacji.
Metody oceny:
Projekt – obrona projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Podręczniki 1. Fijałkowski J. „Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia”, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003 2. Jakubowski L.: Technologia prac ładunkowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca 1. Semenov I. (red.) „Zintegrowane łańcuchy transportowe”, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa 2008. 2. Mindur L. (red) „Technologie transportowe XXI wieku”, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2008.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma szczegółową wiedzę związaną z formowaniem jednostek ładunkowych w transporcie oraz określania jej parametrów technicznych z uwzględnieniem rodzaju ładunku ;ma szczegółową wiedzę w zakresie doboru środków przewozowych oraz maszyn i urządzeniach ładunkowych do zadań.
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie zasad rozmieszczania i zabezpieczania ładunków na środkach przewozowych; zna podstawowe metody: wyznaczenia liczby środków transportu, urządzeń i maszyn ładunkowych oraz obciążenia frontów ładunkowych;  stosowane przy obliczaniu wskaźników mechanizacji prac ładunkowych oraz wskaźników wykorzystania środków przewozowych.
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W03
Zna wytyczne projektowania układów torowych, drogowych oraz frontów ładunkowych. Ma szczegółową wiedzę w zakresie rozmieszczenia urządzeń i obiektów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania punktu ładunkowego
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi zaprojektować terminal przeładunkowy transportu multimodalnego, zarówno w aspekcie jego modernizacji jak i nowo powstający
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U23, Tr1A_U18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16, T1A_U13
Efekt U02
Potrafi pozyskiwać informacje w zakresie nowych rozwiązań dotyczących maszyn i urządzeń ładunkowych oraz rozwiązań technologicznych terminali przeładunkowych
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03
Potrafi dokonać analizy ekonomicznej funkcjonownia terminala przeładunkowego
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U12

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: Kontrola bieżących postępów w realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01