Nazwa przedmiotu:
Inżynieria ruchu lotniczego III
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Marek Malarski, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Inzynierii Transportu Lotniczego
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NIP721
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10 Samodzielne wykonywanie prac projektowych 57 Zaliczanie prac projektowych 2 Konsultacje 3 Razem 90 godz. ↔ 3 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 Zaliczanie prac projektowych 2 Konsultacje 3 Razem 23 godz. ↔ 1 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 Samodzielne wykonywanie prac projektowych 57 Zaliczanie prac projektowych 2 Razem 77 godz. ↔ 3 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zna podstawy zastosowania statystyki matematycznej w rozwiązywaniu problemów związanych z organizacją i zarządzaniem. Posiada podstawową wiedzę nt budowy, eksploatacji, certyfikacji portów lotniczych. Zna podstawy konstrukcji oraz funkcji zespołów statków powietrznych
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Poznanie zasad organizacji i zarządzania ruchem lotniczym
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń projektowych:  Analiza przepustowości sektora  Analiza przepustowości airside (nawigacyjnej)  Analiza przepustowości airside (z obsługą naziemną; różne warianty koordynacji)  Analiza przepustowości landside
Metody oceny:
Wykonanie projektów cząstkowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Malarski M.: Inżynieria ruchu lotniczego. OW PW Warszawa 2006.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
1. posiada wiedzę zakresie nauk podstawowych przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z inżynierii ruchu lotniczego 2. ma elementarną wiedzę w zakresie dyscyplin inżynierskich powiązanych z problemami rl 3. ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia charakteryzujące zarządzanie rl 4. ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi obszarami inżynierii rl 5. ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze rl
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W08, Tr1A_W07, Tr1A_W06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W02
Efekt W02
6. zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z inżynierią ruchu lotniczego, 7. ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania ruchem lotniczym, w tym zarządzania jakością ruchu i prowadzenia działalności gospodarczej, 8. zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu organizacji komercyjnego ruchu lotniczego i jego obsługi
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W14, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W09, T1A_W11, T1A_W07, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
1. potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego, potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie w zakresie zarządzania ruchem lotniczym 2. potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym inżynierów ruchu lotniczego oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U02, Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U01
Efekt U02
4. potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie rl, 6. potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego problemu inżynierii ruchu lotniczego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U21, Tr1A_U09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U15, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11