Nazwa przedmiotu:
Samoloty, śmigłowce, rakiety
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Tomasz Goetzendorf-Grabowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NK466
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba godzin pracy studenta: wykład 15h; udział w zajęciach projektowych 15h; przygotowanie projektów i prezentacji 45h, w konsultacje 5 h Razem 75h = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1.4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Analiza I, Analiza II, Mechanika I, Mechanika II
Limit liczby studentów:
100
Cel przedmiotu:
Wprowadzenie do techniki lotniczej i problemów związanych lotnictwem jako dziedziny gospodarki.
Treści kształcenia:
Historia rozwoju lotnictwa. Statki powietrzne, rakiety, klasyfikacja. Wymagania w zakresie budowy i eksploatacji statków powietrznych. Przepisy JAR. FAR i inne. Zespoły główne i ich przeznaczenie. Terminologia lotnicza. Fazy tworzenia, eksploatacji, przechowywania i kasacji statków powietrznych. Badania i certyfikacja statków powietrznych. Nadzór państwowy nad eksploatacją. Nowe wyzwania w lotnictwie XXI wieku: konkurencyjność, bezpieczeństwo, ochrona środowiska..
Metody oceny:
projekty Praca własna: przygotowanie projektów, w tym prezentacji przedstawianej następnie przed całą grupą studentów
Egzamin:
nie
Literatura:
Zalecana literatura: • Przewodnik po projektach dostępny na stronie internetowej: http://www.meil.pw.edu.pl/ZSiS/Dydaktyka/Prowadzone-przedmioty/SSR • J.D. Andreson, Jr.– Introduction to Flight, McGraw-Hill , 2004 • H.C. „Skip” Smith, The Illustrated Guide to Aerodynamics, TAB Books, McGraw-Hill, Inc., 1992 • Wybrane wykłady w wersji elektronicznej Dodatkowe literatura: • D.P. Raymer, Aircraft Design, a Conceptual Approach, AIAA Education Series • Siegmund Brandt, Analiza danych - metody statystyczne i obliczeniowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 • Lesław Gajek, Marek Kałuszka, Wnioskowanie statystyczne - modele i metody, Wydawnictwa Naukowo Techniczne WNT, Warszawa 1996
Witryna www przedmiotu:
http://www.meil.pw.edu.pl/zsis/ZSiS/Dydaktyka/Prowadzone-przedmioty/SSR
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt NK466_W1
student zna podstawy techniki lotniczej
Weryfikacja: kolokwium, projekty
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W17, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W05, T1A_W07
Efekt NK466_W2
student zna międzynarodowe umiejscowienie lotnictwa oraz podstawowe akty prawne
Weryfikacja: przentacja
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08
Efekt NK466_W3
student wie jak przeprowadzić analizę trendów
Weryfikacja: Projekt 1
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt NK466_U1
student potrafi przeprowadzić analizę trendów
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U01, LiK1_U03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U03
Efekt NK466A_U2
student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego z zakresu lotnictwa
Weryfikacja: projekt - prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U02, LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt NK466_K1
student potrafi parcować w grupie
Weryfikacja: projekt grupowy
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04
Efekt NK466_K2
student potrafi przekazywać wiedzę/informację szerszemu gronu słuchaczy
Weryfikacja: prentacja przed całą grupą
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K07