Nazwa przedmiotu:
Eksploatacja Silników Lotniczych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Mirosław Muszyński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
NS608
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
wykład: 30 h nauka do kolokwium 1: 10h nauka do kolokwium 2: 10h praca domowa: 10h konsultacja z prowadzącym: 3h Razem 53h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1.4
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
?
Limit liczby studentów:
160
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu projektowania systemów eksploatacji silników lotniczych
Treści kształcenia:
Systemy eksploatacji silników lotniczych, ograniczenia eksploatacyjne zespołów napędowych, planowanie napraw silników lotniczych, zadania służby eksploatacyjnej, zasady i rodzaje obsług, przeglądy bieżące oraz prace okresowe w obsłudze zespołu napędowego, próba silnika, typowe uszkodzenia i niesprawności części składowych zespołu napędowego, podstawowe metody i techniki diagnozowania silników lotniczych, monitorowanie stanu technicznego silników na ziemi i podczas lotu, zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy, dokumentacja techniczna i inne wymagania producenta.
Metody oceny:
Na podstawie zaliczenia. Praca własna: Zadanie semestralne polegające na opracowaniu prostego systemu eksploatacji silnika lotniczego.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Boliński Benedykt, „Eksploatacja silników turbinowych”, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1981; 2. Dzierżanowski Paweł, „Turbinowe silniki odrzutowe”, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983; 3. Jaźwiński J., Borgoń J., „Niezawodność eksploatacyjna i bezpieczeństwo lotów”, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1989; 4. Lewińska A, „Badania nieniszczące”, Warszawa 2001. Dodatkowa literatura: - Materiały na stronie http://www.ulc.pl - Cichosz Edmund, „Charakterystyka i zastosowanie napędów”, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1980; - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
Z uwagi na to, że przedmiot ma charakter interdyscyplinarny i nie jest prowadzony wg jednego podręcznika zaleca się zdecydowanie uczestnictwo w wykładach

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt NS608_W1
Student zna sposoby projektowania systemów eksploatacji silników lotniczych
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06
Efekt NS608_W2
Student zna metody i techniki diagnozowania silników lotniczych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt NS608_U1
Student potrafi scharakteryzować podstawowe systemy eksploatacji silników lotniczych
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U13
Efekt NS608_U2
Student potrafi opracować prosty system eksploatacji silnika lotniczego
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04, LiK1_U19, LiK1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04, T1A_U14, T1A_U15
Efekt NS608_U3
Student umie zaplanować procedurę naprawy silnika lotniczego a także zaplanować przeglądy bieżące oraz prace okresowe w obsłudze zespołu napędowego
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U19, LiK1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, T1A_U15
Efekt NS608_U4
Student umie charakteryzować podstawowe systemy eksploatacji silników lotniczych, typowe uszkodzenia i niesprawności części składowych zespołu napędowego
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U13
Efekt NS608_U5
Student potrafi zdiagnozować silnik lotniczy na podstawie podstawowych metod i technik diagnozowania
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U19, LiK1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, T1A_U15
Efekt NS608_U6
Student potrafi określić jak powinno wyglądać monitorowanie stanu technicznego silników na ziemi i podczas lotu
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U19, LiK1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, T1A_U15
Efekt NS608_U7
Student umie czytać dokumentację techniczną i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01