Nazwa przedmiotu:
Konstrukcja Silników Lotniczych II
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Jerzy Michałek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
NS631
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
zajecia projektowe 30h nauka do kolokwium 1: 10h nauka do kolokwium 2: 10h nauka do kolokwium 3: 10h konsultacja z prowadzącym: 3h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1.4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Konstrukcja silników lotniczych I
Limit liczby studentów:
100
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu konstruowania współczesnych turbinowych silników lotniczych poprzez samodzielną analizę i projektowanie elementów wybranych turbinowych silników lotniczych Praktyczna ilustracja wykładu Konstrukcja silników lotniczych I
Treści kształcenia:
Nauka projektowania na przykładzie turbinowego silnika lotniczego ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
Metody oceny:
Przedmiot zaliczany jest na podstawie zaliczenia na podstawie oceny prac domowych związanych z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego. Praca własna: Zadania cząstkowe związane z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności; 2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology Dodatkowe literatura: - Materiały na stronach producentów silników http:// - Jane’s All the world aircraft - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
Student zna zasady projektowania silników lotniczych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować elementy wybranych silników lotniczych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt EU2
Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować proste zespoły wybranych silników lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt EK1
Student umie pracować w grupie i prezentować swoje wyniki
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04