Nazwa przedmiotu:
Analiza matematyczna III
Koordynator przedmiotu:
dr Halina Grabarska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NW91A
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych - 50, w tym: a) 15 godz - wykład, b) 30 godz - ćwiczenia, c) 5 godz - konsultacje, 2) Praca własna studenta - 50, w tym: a) 15 godz - przygotowanie się do ćwiczeń, b) 10 godz - przygotowanie się do egzaminu połówkowego, c) 5 godz - zapoznanie się z literaturą, d) 10 godz - zadania domowe, e) 10 godz - przygotowanie się do egzaminu. RAZEM - 100 godz. - 4 punkty ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 punkty ECTS - liczba godzin kontaktowych - 50, w tym: a) 15 godz - wykład, b) 30 godz - ćwiczenia, c) 5 godz - konsultacje.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zdany egzamin z Analizy matematycznej II
Limit liczby studentów:
brak limitu
Cel przedmiotu:
Nauczenie obliczania całek powierzchniowych oraz teorii szeregów liczbowych i funkcyjnych
Treści kształcenia:
Całka powierzchniowa niezorientowana, zamiana na całkę podwójną, definicja całki powierzchniowej zorientowanej. Własności całki powierzchniowej zorientowanej, zamiana na całkę podwójną, twierdzenie Gaussa-Greena-Ostrogradskiego. Twierdzenie Stokes’a. Szeregi rzeczywiste – podstawowe definicje i pojęcia. Szeregi rzeczywiste – kryteria zbieżności, szeregi zespolone. Szeregi funkcyjne, szeregi potęgowe rzeczywiste, promień zbieżności, przedział zbieżności, twierdzenie Abela. Szereg potęgowy zespolony, promień i koło zbieżności. Trygonometryczne szeregi Fouriera. Trygonometryczne szeregi Fouriera - dokończenie, twierdzenie Dirichleta, wzór całkowy Fouriera
Metody oceny:
Przedmiot może zaliczyć tylko ten student, który jest na niego zarejestrowany. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i kontrolowana. W celu zaliczenia należy uzyskać pozytywną ocenę z egzaminu. Egzamin jest przeprowadzany w formie pisemnej (z częścią teoretyczną i zadaniową).
Egzamin:
tak
Literatura:
. Żakowski, W. Leksiński: Matematyka cz. IV 2) M. Gewert, Z. Skoczylas: Analiza matematyczna cz. II 3) M. Gewert, Z. Skoczylas: Elementy analizy wektorowej Dodatkowe literatura: - W. Stankiewicz, J.Wojtowicz: Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych cz. II - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt NW91A_W1
Ma podstawową wiedzę w zakresie obliczania całek powierzchniowych. Zna twierdzenie Gaussa i twierdzenie Stokesa
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_W01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07
Efekt NW91A_W2
Ma podstawową wiedzę w zakresie szeregów liczbowych i szeregów funkcyjnych
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_W01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07
Efekt NW91A_W3
Zna szeregi Fouriera i wzór całkowy Fouriera
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_W01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt NW91A_U1
Potrafi obliczać proste całki powierzchniowe i stosować je w fizyce. Potrafi stosować twierdzenie Gaussa i twierdzenie Stokesa
Weryfikacja: ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_U05, MiBM1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05, T1A_U09, T1A_U14
Efekt NW91A_U2
Umie badać zbieżność szeregów liczbowych rzeczywistych i zespolonych
Weryfikacja: ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_U05, MiBM1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05, T1A_U09, T1A_U14
Efekt NW91A_U3
Umie wyznaczać przedział zbieżności szeregu potęgowego oraz przedstawiać proste funkcje za pomocą szeregu potęgowego
Weryfikacja: ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_U05, MiBM1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05, T1A_U09, T1A_U14
Efekt NW91A_U4
Umie przedstawiać proste funkcje za pomocą szeregu Fouriera i wzoru całkowego Fouriera
Weryfikacja: ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM1_U05, MiBM1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05, T1A_U09, T1A_U14