- Nazwa przedmiotu:
- Wybrane zagadnienia chłodnictwa
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Zbysław Pluta
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnosciowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NS653A
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Godziny kontaktowe z nauczycielem – 30, w tym:
a) udział w wykładach – 15 godz,
b) udział w ćwiczeniach – 15 godz.
2) Praca własna studenta – 20 godzin, w tym:
a) generalne przygotowanie się studenta do zajęć – 6 godz.;
b) przygotowanie indywidualnej prezentacji studenta – 8 godz.
c) c) przygotowanie się do kolokwium – 6 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 punktu ECTS - godziny kontaktowe z nauczycielem – 30, w tym:
a) udział w wykładach – 15 godz,
b) udział w ćwiczeniach – 15 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak scisłych wymagań
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Po zaliczeniu przedmiotu student potrafi samodzielnie dobrać właściwą izolację akustyczną urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych. Studenci powinni poznać zasady kojarzenia systemów chłodniczych i grzewczych (Pinch Point Technology), praktyczne rozwiązania kriogeniki przemysłowej i medycznej. Studenci nabywają umiejętności projektowania instalacji do zamrażanie żywności, powinien umieć rozwiązywać zagadnienia związane z budową i eksploatacją urządzeń chłodniczych kaskadowych i autokaskadowych i projektowaniem instalacji z czynnikiem pośrednim
- Treści kształcenia:
- Izolacje akustyczne urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych. Metody kojarzenia systemów chłodniczych i grzewczych. Elementy kriogeniki przemysłowej i medycznej. Zamrażanie żywności. Urządzenia chłodnicze kaskadowe i autokaskadowe. Układy chłodnicze pośrednie: z wodą lodową, solankowe, z zawiesinami lodowymi. Rury cieplne.
- Metody oceny:
- 1 kolokwium na koniec semestru. Bliższe informacje na stronie: http://zapich.itc.pw.edu.pl/dydaktyka_WZCH.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. ASHRAE Handbook
Dodatkowe literatura:
- Materiały na stronie http://www.itc.pw.edu.pl/Studia/Materialy-dla-Studentow (dla odrabiających przedmiot po zalogowaniu)
- Witryna www przedmiotu:
- brak witryny
- Uwagi:
- brak uwag
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- Student ma wiedzę dotyczącą stosowania metody Pinch Piont w kojarzeniu strumeni cieplnych za pomocą wymienników ciepła
Weryfikacja: Kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_W18
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07
- Efekt EW2
- Wpisz opis Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania skraplaczy energetycznych przy chłodzeniu w otwartych obiegach chłodzenia
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_W01, E2_W05, E2_W08, E2_W11
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W04
- Efekt EW3
- Student rozumie zasady działania systemów trójgeneracyjnych. Zna różne rozwiązania techniczne
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_W08, E2_W15
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06
- Efekt EW4
- Stuident zna metody szacowania parametrów procesu (czas procesu, temperatura, kształt obiektu) zamrażania ciał stałych, zwłaszcza żywności
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_W01, E2_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W01, T2A_W02
- Efekt EW5
- Student rozumie zasadę działania autokaskadowych układów chłodniczych oraz wie jakie czynniki robocze są wykorzystywane w takich układach.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W02
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- Student umie skojarzyć odpowiednie strumienie ciepła za pomocą wymienników stosując metodę Pinch Point Technology
Weryfikacja: Kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_U20
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U16
- Efekt EU2
- Student jest w stanie dokonać uproszczonych obliczeń cieplno-przepływowych skraplacza energetycznego
Weryfikacja: Kolokwium 1
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_U19
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U15
- Efekt EU3
- Student potrafi zaprojektować instalację chłodniczą do zamrażanie żywności
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01
- Efekt EU4
- Student umie poprawnie zaprojektować chłodniczy ukłąd autokaskadowy wraz z wszystkimi elementami armatury.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_U01, E2_U25
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U19
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
E2_K07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K07