- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcje betonowe (KB, TK, IZRwB)
- Koordynator przedmiotu:
- Michal Knauff, prof. dr hab. inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- KONBET
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 100 godz. = 4 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 30 godz. - opracowanie obliczeń i rysunków do projektu, 20 godz. - wykonanie opracowań związanych z wykładami i przygotowanie do sprawdzianu, 5 godz. - korekta rysunków, ewentualna poprawa sprawdzianu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem: 60 godz. = 2,5 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 5 godz. - konsultacje, 3 godz. - sprawdzian wiadomości z wykładów, 2 godz. - obrona projektu, 5 godz. - korekta rysunków i ewentualna poprawa sprawdzianu.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem: 53 godz. = 2 ECTS: 30 godz. - projekt, 20 godz. - opracowanie rysunków do projektu, 3 godz. - poprawa rysunków po korekcie.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zakłada się, że studenci opanowali wiadomości kursu inżynierskiego na poziomie zbliżonym do wymagań stosowanych na Politechnice Warszawskiej.
- Limit liczby studentów:
- Bez limitu.
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentom ogólnej wiedzy o całokształcie zagadnień konstrukcji żelbetowych oraz wiedzy szczegółowej o metodach analizy statycznej konstrukcji żelbetowych.<br>
Wykonując projekt student uczy się projektować konstrukcje prefabrykowane, zespolone i sprężone.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:<ol><li>
Ogólny przegląd wiedzy o konstrukcjach żelbetowych na tle kursu inżynierskiego. <li>Metody analizy statycznej konstrukcji żelbetowych- klasyfikacja metod z punktu widzenia mechaniki (według Eurokodu), rozwinięcie tej klasyfikacji. <li>Zastosowania teorii plastyczności i ich ograniczenia. <li>Obliczanie i projektowanie tarcz żelbetowych. <li>Modele "struts and ties". <li>Zasady ogólne sprawdzania nośności prętów i węzłów. <li>Zastosowanie modeli ST do projektowania krótkich wsporników i naroży ram.</ol>
Ćwiczenia:<br>
Projekt stropu zespolonego z dźwigarami strunobetonowymi.
- Metody oceny:
- Zaliczenie wykładu na podstawie sprawdzianu pisemnego na ostatnich zajęciach i systematycznego składania sprawozdań z wykładów (na podstawie materiałów rozdawanych przez wykładowcę). <br>
Zaliczenie projektu na podstawie poprawnie wykonanych obliczeń i rysunków konstrukcyjnych (po korektach) i jego obronie.<br>
Ocena łączna określana w następujący sposób: 50% oceny z zaliczenia wykładów i 50% z zaliczenia projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Ajdukiewicz A., Mames J.: Konstrukcje z betonu sprężonego, Polski Cement, Kraków 2004;<br>
[2] Praca zbiorowa: Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław 2006;<br>
[3] Knauff M.: Obliczanie konstrukcji zęlbetowych według Eurokodu 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012;<br>
[4] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych, cztery tomy wydane przez PWN w latach 2011-12.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KONBETW1
- Zna zasady wymiarowania i konstruowania elementów konstrukcji budowlanych.
Weryfikacja: Zaliczenie wykładów oraz opracowanie i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10, K2_W12_KBI, K2_W17_KBI, K2_W19_KBI
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W05, T2A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KONBETU1
- Potrafi korzystać z norm oraz wytycznych projektowania, wykonywania i eksploatacji obiektów budowlanych i ich elementów.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U04, K2_U13_KBI, K2_U14_KBI, K2_U15_KBI, K2_U20_KBI, K2_U24_KBI
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U15, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U18, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U13, T2A_U19
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KONBETK1
- Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawianych wyników swoich prac i ich interpretacji.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, T2A_K07