Nazwa przedmiotu:
Informatyka II
Koordynator przedmiotu:
Zbigniew Kacprzyk, Dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INFOR2
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: zajęcia w pracowni komputerowej 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 20 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: zajęcia w laboratorium komputerowym 30 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: zajęcia laboratoryjne 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 20 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe informacje z informatyki oraz podstawowe umiejętności pracy z systemami wspomagającymi rysunek.
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Po ukończeniu przedmiotu studenci maja wiedzę o komputerowej grafice inżynierskiej, rozumieją zasady sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, potrafią przygotować model geometryczny obiektu 3D, rozumieją komputerowy zapis obiektów budowlanych. Dodatkowym celem nauczania jest wyjaśnienie uwarunkowań informatyczno-matematycznych modelowania obiektów budowlanych, wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM, przyswojenie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
Treści kształcenia:
Omawiane są podstawy grafiki komputerowej w tym grafiki rastrowej i wektorowej, formaty zapisu, teoria koloru, modele barw grafiki komputerowej, budowa systemów CAD, jądra systemów, biblioteki graficzne, aspekty współpracy aplikacji, praca grupowa zespołu projektowego, współdzielenie plików i projektów, wykorzystanie Internetu, druk z wykorzystaniem nowoczesnych drukarek i ploterów. Ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania umożliwiają opanowanie i zrozumienie technik wspomagających projektowanie. Należą do nich: modelowanie obiektów budowlanych z wykorzystaniem parametrycznych bibliotek elementów, automatyczne (na podstawie modelu) pozyskiwanie dokumentacji technicznej, wizualizacja prezentacyjna obiektów i detali budowlanych.
Metody oceny:
· 1 praca projektowa,<br> · 1 sprawdzian z opanowania teorii i technik modelowania.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Komputerowe wspomaganie projektowania, Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.<br> [2] Wprowadzenie do grafiki komputerowej, Praca zbiorowa, Tłum. z ang. Jan Zabrodzki, WNT, Warszawa 2001.<br> [3] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://kwp.il.pw.edu.pl<br>
Witryna www przedmiotu:
http://kwp.il.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INFOR2W1
Ma wiedzę na temat komputerowej grafiki inżynierskiej, zna podstawowe zasady komputerowego zapisu obiektów budowlanych
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07
Efekt INFOR2W2
Ma wiedzę o zasadach sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, rozumie reguły BIM.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INFOR2U1
Potrafi opracować przestrzenny i płaski model geometryczny obiektu budowlanego, umie posługiwać się wybranymi formatami grafiki komputerowej, zna techniki prezentacji projektu.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15
Efekt INFOR2U2
Potrafi opracować dokumentacją w wersji elektroniczne
Weryfikacja: ćwiczenie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INFOR2K1
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim
Weryfikacja: ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K02, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06