- Nazwa przedmiotu:
- Informatyka II
- Koordynator przedmiotu:
- Zbigniew Kacprzyk, Dr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- INFOR2
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS:
zajęcia w pracowni komputerowej 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 20 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS:
zajęcia w laboratorium komputerowym 30 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS:
zajęcia laboratoryjne 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 20 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowe informacje z informatyki oraz podstawowe umiejętności pracy z systemami wspomagającymi rysunek.
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu przedmiotu studenci maja wiedzę o komputerowej grafice inżynierskiej, rozumieją zasady sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, potrafią przygotować model geometryczny obiektu 3D, rozumieją komputerowy zapis obiektów budowlanych. Dodatkowym celem nauczania jest wyjaśnienie uwarunkowań informatyczno-matematycznych modelowania obiektów
budowlanych, wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM,
przyswojenie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
- Treści kształcenia:
- Omawiane są podstawy grafiki komputerowej w tym grafiki rastrowej i wektorowej, formaty zapisu, teoria
koloru, modele barw grafiki komputerowej, budowa systemów CAD, jądra systemów, biblioteki graficzne,
aspekty współpracy aplikacji, praca grupowa zespołu projektowego, współdzielenie plików i projektów,
wykorzystanie Internetu, druk z wykorzystaniem nowoczesnych drukarek i ploterów.
Ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania umożliwiają opanowanie i zrozumienie technik
wspomagających projektowanie. Należą do nich: modelowanie obiektów budowlanych z wykorzystaniem
parametrycznych bibliotek elementów, automatyczne (na podstawie modelu) pozyskiwanie dokumentacji
technicznej, wizualizacja prezentacyjna obiektów i detali budowlanych.
- Metody oceny:
- · 1 praca projektowa,<br>
· 1 sprawdzian z opanowania teorii i technik modelowania.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Komputerowe wspomaganie projektowania, Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa
2012.<br>
[2] Wprowadzenie do grafiki komputerowej, Praca zbiorowa, Tłum. z ang. Jan Zabrodzki, WNT, Warszawa 2001.<br>
[3] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://kwp.il.pw.edu.pl<br>
- Witryna www przedmiotu:
- http://kwp.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt INFOR2W1
- Ma wiedzę na temat komputerowej grafiki inżynierskiej, zna podstawowe zasady komputerowego zapisu obiektów budowlanych
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07
- Efekt INFOR2W2
- Ma wiedzę o zasadach sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, rozumie reguły BIM.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt INFOR2U1
- Potrafi opracować przestrzenny i płaski model geometryczny obiektu budowlanego, umie posługiwać się wybranymi formatami grafiki komputerowej, zna techniki prezentacji projektu.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15
- Efekt INFOR2U2
- Potrafi opracować dokumentacją w wersji elektroniczne
Weryfikacja: ćwiczenie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt INFOR2K1
- Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim
Weryfikacja: ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K02, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06