Nazwa przedmiotu:
Jednostka w płynnej nowoczesności
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Marek Maciejczak
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
HESWY
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
...
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Wykłady mają zdać sprawę z charakteru zmian społecznych i w ten sposób pomóc młodym ludziom w kształtowaniu siebie.
Treści kształcenia:
1. Marginalizacja indywidualności. 2. Rozmycie odpowiedzialności moralnej za innych na jednostkę. 3. Wolność od zobowiązań. 4. Nieufność w stosunku do innych i dążenie do jednakowości. 5. Utrata ciągłości czasu. 6. Pozorna wolność dla działań jednostki. 7. Nierówność perspektyw ekonomicznych i społecznych. 8. Jednostkowa sieć. 9. Jednostka jako towar rynkowy. 10. Relacje międzyludzkie jako relacje między konsumentami i przedmiotami konsumpcji. 11. Rój konsumentów w miejsce grup społecznych. 12. Chwilowość jako istota wolności. 13. Rezygnacja z wyboru w następstwie nadmiaru informacji. 14. Szczęśliwe życie – nadrzędna wartość. 15. Podsumowanie
Metody oceny:
• sprawdzian
Egzamin:
nie
Literatura:
- Z. Bauman, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, tłum. J. Konieczny, Kraków 2007, - T. H. Eriksen, Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, tłum. G. Sokół, Warszawa 2003, - L. Wittgenstein, Uwagi o religii i etyce, Kraków 1995, - P. Wallace, Psychologia Internetu, Poznań 2001, - M. Castells, Galaktyka Internetu, Poznań 2003
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się