Nazwa przedmiotu:
Projekt zespołowy
Koordynator przedmiotu:
dr Lucjan Stapp
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
godziny kontaktowe - 30 h; w tym obecność na wykładach – 15 h obecność na laboratoriach – 15 h przygotowanie do zajęć laboratoryjnych – 40 h, w tym konsultacje z promotorem pracy inżynierskiej – 25 h napisanie aplikacji, uruchomienie, testowanie (poza laboratorium) – 100 h – jest to podstawa pracy inzynierskiej. przygotowanie raportu końcowego (jest on podstawą części pisemnej pracy inżynierskiej) – 20 h Razem nakład pracy studenta 190 h = 7 pkt. ECTS, w tym 4 pkt w ramach przedmiotu, pozostałe punkty w ramach przygotowania pracy inżynierskiej.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
obecność na wykładach – 15 h konsultacje z promotorem pracy inżynierskiej – 25 h Razem 15+25 = 40 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
obecność na laboratoriach – 15 h przygotowanie do zajęć laboratoryjnych – 40 h napisanie aplikacji, uruchomienie, testowanie (poza laboratorium) – 100 h przygotowanie raportu końcowego – 20 h Razem 15+40+100+20= 175 h, co odpowiada 7 pkt. ECTS (z tego 4 pkt. ECTS w ramach przygotowywania pracy inżynierskiej)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria programowania, Programowanie, Java, programowanie w środowisku Windows
Limit liczby studentów:
Bez limitu
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji (praca zespołowa), pomoc przy tworzeniu projektu dyplomowego oraz doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania. Po ukończeniu kursu studenci powinni: posiadać wiedzę wystarczającą do tworzeniu prostych aplikacji (do 2 000 linii kodu) w niedużym zespole (2 – 3 osoby); powinni umieć wybrać odpowiedni model tworzenie aplikacji; umieć - w ramach zespołu - dokonać podziału zadań na poszczególne osoby; umieć stworzyć harmonogram realizacji pracy; umieć napisać i przetestować stworzoną przez siebie aplikację; mieć przygotowana (w 90%) aplikację będąca podstawą inżynierskiego projektu dyplomowego
Treści kształcenia:
1.  Utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji/programu/systemu 2.  Doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania 3.  W kilka (4-5) osób stworzenie aplikacji, wymagającej około 100 h/osoba nakładu pracy: od specyfikacji wymagań, projektu biznesowego, projektu technicznego do gotowej aplikacji. W ramach prac developerskich maja być wykonane testy modułowe w oparciu o narzędzia XUnitowe. 4.  Testowanie - sprawdzenie (poprzez testy „czarnoskrzynkowe”) zgodności wytworzonego produktu ze specyfikacją wymagań. Testy wykonuje inny zespól.
Metody oceny:
Obecność na zajęciach wskazanych w kalendarzu zajęć. Poprawne i solidne wykonanie wszystkich faz projektu Ocenie podlegają wszystkie fazy projektu. Wynik ostateczny jest zagregowanym ważonym wynikiem ocen poszczególnych faz projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych
Weryfikacja: test projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06
Efekt W02
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_W11, K_W12, K_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W07, T1A_W07
Efekt W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością, w tym podstawową wiedzę nt. standardów (np. ISO 9000-3, CMMi, itp.)
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08, T1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi stworzyć model prostego systemu
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U16
Efekt U02
Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U23
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U16
Efekt U03
Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16
Efekt U04
Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U27
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U13
Efekt U05
Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych
Weryfikacja: test projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04
Efekt K02
Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów informatycznych, które doprowadziły do poważnych strat finansowych, społecznych lub też do poważnej utraty zdrowia, a nawet życia
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K02