- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01_05
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia 30h;
Przygotowanie się do zajęć 15h;
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 15h;
Przygotowanie do zaliczenia 5h;
Przygotowanie do kolokwium 10h;
Razem 75h = 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia - 30h; Razem 30h = 1,2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A2)
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12-24
- Cel przedmiotu:
- Celem 100-godzinnego lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Ponadto, w kolejnych semestrach analizuje się zadania testowe na poziomie B2. Służą one stopniowemu rozwijaniu 4 umiejętności językowych (czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie), co na zakończenie programu oznacza rozumienie tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również uczestniczenie w konwersacji i tworzenie wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej.
- Treści kształcenia:
- GRAMATYKA
C1: Passive voice; passive structures; wish; if only, it's high time; C2: Verbs/participles + preposition; C3: Verbs with similar meaning; C4: Clauses of reason, purpose, contrast; C5: So/such, too/enough, as/like; C6: Participle clauses; need +to V / V-ing; have sth done
SŁOWNICTWO/TEMATYKA
C1: Travel; C2: Means of transport; C3: Health and fitness; C4: Happiness; C5: The media; writing a report
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Mann, R. and R. Gower. 2008. First Certificate Expert New Ed (SRB). Longman. London
2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer.2008.First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London
3. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu. Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. (C1 - C6)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu, list formalny, raport, esej; potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Pisanie tekstów w oparciu o analizę modelowych wzorców (list, raport, esej); syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych. (C1 - C6)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć wypowiedzi w języku angielskim, na różne tematy. Potrafi konstruować wypowiedzi, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać e-mail, formalny i nieformalny, esej i raport.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych. (C1 - C6)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
- Efekt U04_01
- Potrafi konstruować dłuższe wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi (1 min) oraz umiejętności uczestniczenia w dyskusji. (C1 - C6)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04