- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Gizińska; mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe z możliwością wyboru
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01_02
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) - 20; przygotowanie do zajęć - 12, zapoznanie ze wskazaną literaturą - 12, przygotowanie form pisemnych lub prezentacji - 8, przygotowanie do kolokwium - 10, przygotowanie do zaliczenia - 12, konsultacje - 1. RAZEM: 75
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) - 20 h = 0,8 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A2); zaliczenie poprzednich modułów.
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 - 24
- Cel przedmiotu:
- Celem 100-godzinnego lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Ponadto, w kolejnych semestrach analizuje się zadania testowe na poziomie B2. Służą one stopniowemu rozwijaniu 4 umiejętności językowych (czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie), co na zakończenie programu oznacza rozumienie tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również uczestniczenie w konwersacji i tworzenie wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej.
- Treści kształcenia:
- GRAMATYKA
Narrative tenses (past); time conjunctions; countable/uncountable nouns; phrasals with "take", "come"; polite questions; future forms; reflexives; structures with question words; forming nouns; relative clauses.
SŁOWNICTWO/TEMATYKA/FOUR SKILLS
Sports; discoveries and inventions; technology; music, art. and entertainment; describing past events.
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Mann, R. and R. Gower. 2008. First Certificate Expert New Ed (SRB). Longman. London. 2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer.2008.First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London. 3. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko – angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.zl.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
M1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu, list formalny, raport, esej; potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Pisanie tekstów w oparciu o analizę modelowych wzorców (list, raport, esej); syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
M1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U04_01
- Potrafi konstruować dłuższe wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi (1 min) oraz umiejętności uczestniczenia w dyskusji.
Powiązane efekty kierunkowe:
M1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć wypowiedzi w języku angielskim, na różne tematy. Potrafi konstruować wypowiedzi, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać e-mail, formalny i nieformalny, esej i raport.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tworzenie form pisemnych w ramach nakładu pr
Powiązane efekty kierunkowe:
M1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06