Nazwa przedmiotu:
Biznes plan
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z1 - Zarządzanie innowacjami
Kod przedmiotu:
7P1Z1
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygoto-wanie projektu) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS: 20h (przygotowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, popytu, podaży, za-chowania organizacji na rynku. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kapitału przedsiębiorstwa, bilansu przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w zakresie finansowania przedsiębiorstwa do analizy i planowania finansowego. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowania. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym. Rozumie potrzeby kształcenia się.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu definiowania biznes planu, - potrafił pisać plany biznesowe (biznesplany) dla nowej działalności gospodarczej (nowej firmy) i planowanych przedsięwzięć innowacyj-nych, - potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym.
Treści kształcenia:
Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu biznes planu (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
Metody oceny:
Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany po-stęp realizacji projektu biznes planu. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu biznes planu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 (dostateczny).
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Markowski W.: ABC small business`u. Marcus s.c., Warszawa 2009. [2] Filar E., Skrzypek J.: Biznes plan. Poltext, Warszawa 1996. [3] Kowalczyk L.: Biznes plan czyli jak poznać kredytobiorcę. Twigger, Warszawa 2004. [4] Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. MT Biznes, Warszawa 2006.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 7P1Z1_W01
ma uporządkowaną wiedzę z zakresu biznes planu
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu biznes planu, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 7P1Z1_U01
potrafi zaprojektować biznes plan dla małego przedsiębior-stwa lub przedsięwzięcia innowacyjnego
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu biznes planu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 7P1Z1_K01
potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu biznes planu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: