- Nazwa przedmiotu:
- Rysunek techniczny, Podstawy projektowania- grafika komputerowa 1
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. J.Sawicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Materiałowa
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- RT2
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 28 godzin udział w zajęciach projektowych, 46 godzin pracy w domu - zapoznanie się ze wskazaną literaturą, przygotowanie do ćwiczeń (realizacja zadań domowych, 10 godzin przygotowanie do kolokwium razem 84 godzin – 3 punkty ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 punkt ECTS - 28 godzin zajeć
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 28 godzin udział w zajęciach projektowych, 46 godzin pracy w domu - zapoznanie się ze wskazaną literaturą, przygotowanie do ćwiczeń (realizacja zadań domowych – 3 punkty ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- znajomość podstaw rysunku technicznego i obsługi komputera
- Limit liczby studentów:
- do 15 na prowadzącego
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów zasad kreślenia rysunku technicznego oraz nabycie umiejętności korzystania z oprogramowania typu CAD do tworzenia rysunków.
- Treści kształcenia:
- Detalowanie z rysunku zestawieniowego- umiejętność czytania rysunku zestawieniowego. Poznanie edytora AutoCAD (komendy rysunkowe, konstrukcyjne i modyfikacyjne) Wykonywanie rysunków przykładowych.Przygotowanie do wydruku.
- Metody oceny:
- Ocena projektów, kolokwium zaliczeniowe AutoCAD
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Dobrzański T., „Rysunek techniczny i maszynowy”, Prestel 2006. Jaskulski A., „AutoCAD 2010PL Kurs projektowania”, PWN 2009. Pikoń A., „Pierwsze kroki z AutoCADem 2010 PL”, Helion 2010.
Lewandowski I., "Rysunek techniczny dla mechaników" WSiP 2011
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt RT2_W1
- Ma elementarną wiedzę z zakresu grafiki inżynierskiej
Weryfikacja: Ocena projektu i kolokwia zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02
- Efekt RT2_W2
- Ma elementarną wiedzę z zakresu grafiki komputerowej
Weryfikacja: Pisemne kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt RT2_U1
- Umie kreślić rysunki techniczne prostych części maszyn oraz odczytywać z rysunków technicznych informacje, dotyczące kształtu, wymiarów oraz rodzaju połączeń części maszyn
Weryfikacja: Ocena projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02
- Efekt RT_U3
- Umie na podstawie wiedzy nabytej w trakcie zajęć, analizy zalecanej literatury lub innych fachowych źródeł rozszerzyć –poprzez pracę własną- posiadane dotychczas umiejętności i wiedzę z zakresu grafiki inżynierskiej oraz oprogramowania CAD.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta w trakcie zajęć. Ocena zadań (rysunków technicznych) wykonanych przez studenta.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
- Efekt RT2_U2
- Umie wykonać rysunek w programie AutoCAD
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe. Ocena zadań (rysunków technicznych) wykonanych przez studenta
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt RT2_K1
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, potrafi rozwijać swoje umiejętności w wykorzystaniu programu AutoCAD do przygotowania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, aktualizacji posiadanej wiedzy i umiejętności z zakresu grafiki inżynierskiej; rozumie problem dezaktualizacji posiadanych umiejętności i wiedzy wynikający z ciągłej ewolucji oprogramowania.
Weryfikacja: Ocena wykonanego przez studenta zadania. Obserwacja i ocena umiejętności studenta w trakcie zajęć. Ocena zaangażowania studenta w dyskusji.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01