Nazwa przedmiotu:
Język Obcy 1
Koordynator przedmiotu:
Katarzyna Smoluk-Moczydłowska, magister
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Materiałowa
Grupa przedmiotów:
język obcy
Kod przedmiotu:
JO1
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
28 godzin ćwiczeń, 28 godzin pracy własnej. Razem 56 godzin = 2 punkty ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
28 godzin ćwiczeń - 1 punkt ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
28 godzin ćwiczeń, 28 godzin pracy własnej. Razem 56 godzin = 2 punkty ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia420h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Studenci powinni ukończyć przynajmniej podstawowy lub niższy średnio-zaawansowany kurs języka obcegow szkole średniej (lub kurs w placówkach poza-szkolnych), ich znajomość języka powinna być na poziomie przynajmniej A2
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Student w trakcie kursu nabywa umiejętności porozumiewania się w języku obcym, rozumienia tekstów pisanych (w szczególności w zakresie słownictwa tematycznie związanego z przedmiotem studiów – tu: inżynieria materiałowa), rozumienia ze słuchu złożonych informacji, pisania prostych form pisemnych przydatnych w życiu, oraz dla potrzeb studiów, na poziomie kompetencji B2.
Treści kształcenia:
Powtórzenie i rozszerzenie wiadomości gramatycznych z zakresu kursu dla średnio-zaawansowanych (i wyżej średnio-zaawansowanych. Powiększanie zasobu słownictwa, szczególnie z zakresu tematyki związanej z inżynierią materiałową. Słuchanie dialogów, wypowiedzi native speakers . Nauka pisania CV, listu motywacyjnego, krótkiego artykułu (w oparciu o podręcznik English File Upper-intermediate, z wykorzystaniem materiałów dodatkowych)
Metody oceny:
Studenci są oceniani na bieżąco w trakcie trwania semestru – w formie ustnych wypowiedzi (ocenianie ciągłe) oraz oceniania prac domowych, krótkich prac pisemnych;-na zakończenie semestru piszą kolokwium zaliczeniowe z wiadomości gramatyczno-słownikowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Wszelkie dostępne na rynku podręczniki na danym poziomie, prowadzące do osiągnięcia poziomu B2.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt JA1_W1
Ma podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa, struktur gramatycznych, tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych - umożliwiającą pojmowanie i formułowanie w języku obcym zagadnień związanych z społecznymi i innymi uwarunkowaniami działalności inżynierskiej. Ma uporządkowaną znajomość struktur gramatycznych i słownictwa dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak i ze swojej dziedziny.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena wypowiedzi ustnych, prac domowych, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_W14
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt JA1_U1
Potrafi w oparciu o wiedzę uzyskaną w trakcie zajęć lub z wykorzystaniem dostępnych źródeł wiedzy (literatury obcojęzycznej, baz danych itd.) tworzyć różne rodzaje tekstów – teksty na użytek prywatny, zawodowy (np. list motywacyjny, życiorys, sprawozdanie, notatka, wypracowanie) oraz stosować formy stylistyczne i gramatyczne, wymagane w tekstach na poziomie B2 – prywatnych i zawodowych.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena prac domowych, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt JA1_U3
Potrafi, czytając teksty fachowe, pozyskać informacje z literatury, bazy danych oraz innych źródeł w zakresie swojego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje oraz dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena wypowiedzi ustnych, prac domowych, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: IM_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04
Efekt JA1_U2
Potrafi w miarę płynnie i swobodnie porozumiewać się na tematy fachowe i ogólne, wyrażać swoje opinie i reagować na uwagi rozmówców używając odpowiedniego akcentu, intonacji oraz potrafi wypełnić luki w słownictwie za pomocą omówień. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu swojego kierunku studiów.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena prac domowych, ocena wypowiedzi ustnych.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_U03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt JA1_U4
Rozwija poprzez pracę własną w domu nabytą w trakcie zajęć wiedzę i umiejętności korzystając z źródeł wiedzy.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności i aktywności studenta w trakcie zajęć. Ocena prac domowych.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt JA1_K2
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, aktualizacji posiadanej wiedzy dot. słownictwa oraz umiejętności; rozumie problem dezaktualizacji posiadanych umiejętności i wiedzy wynikający z ciągłej ewolucji języka obcego; rozwija poprzez pracę własną w domu nabytą w trakcie zajęć wiedzę i umiejętności.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności i aktywności studenta w trakcie zajęć. Ocena prac domowych. Ocena prac pisemnych.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01
Efekt JA1_K1
Razem z innymi uczestnikami zajęć potrafi prowadzić dyskusję na zadany temat, odtwarzać sytuacje z życia codziennego i zawodowego.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności studenta w trakcie zajęć.
Powiązane efekty kierunkowe: IM_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03