- Nazwa przedmiotu:
- International marketing
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- ZwP - Zarządzanie w Przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- INTMA
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 125h (5 ECTS):
28 (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 36h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 34 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu + 24h (przygotowanie prezentacji przypadku)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
28h (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 31h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,3 ECTS:
24h (przygotowanie prezentacji przypadku) + 34 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu = 58h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład420h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość teorii marketingu
- Limit liczby studentów:
- od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego, pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej,
- posiadał wiedzę umożliwiającą na usytuowanie działalności organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej,
- potrafił, na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych, określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych,
- potrafił przygotować zróżnicowaną kompozycję marketingową (marketing mix) w ujęciu globalnym, niemniej jednak uwzględniającą różnice lokalne,
- posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych,
- posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
- Treści kształcenia:
- 1) Marketing w zmieniającym się świecie. 2) Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marketingu. 3) Analiza globalnych możliwości. 4) Tworzenie globalnych strategii marketingowych. 5) Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku – case study.
Ocena sumatywna: egzamin ustny, ocena 2-5, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L.: International Marketing 15th edition, Mc Graw-HILL Irwin, New York US, 2011. [2] Kotler P. Armstrong G.: Principles of marketing 14th global edition Pearson, Harlow UK, 2012. [3] Szymura-Tyc M. (edited by): International marketing in Europe, University of Economics in Katowice, 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt INTIMA_W01
- posiada wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego, pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W27
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W04, S2A_W06
- Efekt INTIMA_W02
- posiada wiedzę umożliwiającą na usytuowanie działalności organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W27
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W04, S2A_W06
- Efekt INTIMA_W03
- posiada wiedzę na temat teorii Sustainability i jej wpływu na tworzenie się nowego odpowiedzialnego marketingu (Sustainable marketing)
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W27
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W04, S2A_W06
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt INTIMA_U01
- potrafi, na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych, określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych
Weryfikacja: zaliczenie ustne , ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U17
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U05, S2A_U06
- Efekt INTIMA_U02
- potrafi przygotować zróżnicowaną kompozycję marketingową (marketing mix) w ujęciu globalnym, uwzględniającą różnice lokalne
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U17
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U05, S2A_U06
- Efekt INTIMA_U03
- posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U17
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U05, S2A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt INTIMA_K01
- posiada umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K04