Nazwa przedmiotu:
Język angielski B2
Koordynator przedmiotu:
mgr Ewa Gizińska, mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WS1A_01_04
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60h = 2,4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1 (matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 75%)
Limit liczby studentów:
Lektorat 12-24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych: rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi, rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu, i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
Treści kształcenia:
Semestr IV (praca na zajęciach i praca własna studenta) 1. Vocabulary exercises: discoveries and inventions (SB). Four Popular Science Books – reading and speaking. Reading : In Search of Simplicity SB p. 51 2. Future forms - coursebook + BGB (Business Grammar Builder) - Unit 7, 8 3. Future forms - consolidation. Time clauses, SB execises 4. Writing formal letters. Polite requests. 5. Vocabulary exercises: technology. Listening: Gadgets. Speaking: Technology in Everday Life 6. Reflexives. Structures with question words. Forming nouns. Phrasal verbs with “come”. BGB - Unit 32: Determiners 7.Module 4 + 5 test (Module 4: narrative tenses, time conjunctions, quantity, determiners, vocabulary: sport) (Module 5: future forms, reflexives, vocabulary: technology, inventions, discoveries) 8. Relative clauses Reading - Feeling Nothing like Teen Spirit, Coursebook p. 81 9. Relative clauses - consolidation. SB, B2 exercises BGB - Unit 28 10. Vocabulary: music and TV, SB. Writing a review 11. Vocabulary: art and entertainment. Listening: Different Types of Art (comparing and contrasting). Edinburgh Fringe Festival. Reading: For the Art, Turn Left at the Dance Floor, SB p. 61 12. Be / get used to vs. used to + V. 13. Adjectives and nouns + prepositions. BGB - Test 16 14. Use of : say, tell, speak, talk. Word formation. Listening: Faking It (SB p. 56). 15. Vocabulary: food. Reading: The Craze for Competitive Eating. 16. Modals of permission and necessity: present and past. 17. Writing instructions, giving directions. Listening: Food (SB p. 66). BGB - Unit 12 18. Vocabulary: fashion, clothes. Hairstyles. Listening and speaking : “clothes”. Modals of speculation and deduction. 19. Modals of speculation and deduction. BGB - Unit 13 20. Prepositional phrases. Make vs. Do. 21.Module 6 + 7 test (Module 6: relative clauses and pronouns; be / get used to vs. used to + V; vocabulary: music, TV, art., entertainmentsport) (Module 7: permission and necessity, speculation and deduction; vocabulary: fashion, food) Reading: Make Your Image Work for You, SB p. 71 22. Reported speech. BGB - Unit 21, 22 23. Reported speech - consolidation exercises 24. Vocabulary: relationships, feelings. Meant to Be – reading and speaking. 25. Listening and speaking: Twins. Writing an essay 26. Vocabulary, listening and speaking: Hobbies. Reading: Me and My Passion SB p. 81 27. Expressing ability. Linking expressions. BGB - Unit 11 28. Phrasal verbs with: get. 29. Consolidation exercises 30. Zaliczenie semestru - Giving credits for the semester
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008 2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
Witryna www przedmiotu:
www.zl.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej (C1 - C30). Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu ( C1 - C30).
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi napisać streszczenie tekstu, wypracowanie, opowiadanie lub raport, z wykorzystaniem nowego słownictwa.
Weryfikacja: Pisanie raportu; wypracowania (esej); opowiadania (story); Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień za zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęcanie do słuchania tekstów oryginalnych (anglojęzyczne serwisy informacyjne, filmy w wersji oryginalnej) (C1 - C30). Analiza modelowych
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06
Efekt U04_01
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04