Nazwa przedmiotu:
International marketing
Koordynator przedmiotu:
mgr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INTMA
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
125h (5 ECTS): 28 (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 36h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 34 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu + 24h (przygotowanie prezentacji przypadku)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS: 28h (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 31h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,3 ECTS: 24h (przygotowanie prezentacji przypadku) + 34 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu = 58h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład420h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość teorii marketingu
Limit liczby studentów:
od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego, pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej, - posiadał wiedzę umożliwiającą na usytuowanie działalności organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej, - potrafił, na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych, określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych, - potrafił przygotować zróżnicowaną kompozycję marketingową (marketing mix) w ujęciu globalnym, niemniej jednak uwzględniającą różnice lokalne, - posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych, - posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
Treści kształcenia:
1) Marketing w zmieniającym się świecie. 2) Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marketingu. 3) Analiza globalnych możliwości. 4) Tworzenie globalnych strategii marketingowych. 5) Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku – case study. Ocena sumatywna: egzamin ustny, ocena 2-5, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L.: International Marketing 15th edition, Mc Graw-HILL Irwin, New York US, 2011. [2] Kotler P. Armstrong G.: Principles of marketing 14th global edition Pearson, Harlow UK, 2012. [3] Szymura-Tyc M. (edited by): International marketing in Europe, University of Economics in Katowice, 2012.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INTIMA_W01
posiada wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego, pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt INTIMA_W02
posiada wiedzę umożliwiającą na usytuowanie działalności organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt INTIMA_W03
posiada wiedzę na temat teorii Sustainability i jej wpływu na tworzenie się nowego odpowiedzialnego marketingu (Sustainable marketing)
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INTIMA_U01
potrafi, na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych, określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt INTIMA_U02
potrafi przygotować zróżnicowaną kompozycję marketingową (marketing mix) w ujęciu globalnym, uwzględniającą różnice lokalne
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt INTIMA_U03
posiada umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt INTIMA_U04
posługuje się językiem angielskim w stopniu pozwalającym na porozumienie się, przeczytanie tekstu ze zrozumieniem.
Weryfikacja: zaliczenie ustne, ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INTIMA_K01
posiada umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej
Weryfikacja: zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: