- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie systemów mechatronicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Krzysztof Szczurowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 337
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 50 godz. w tym praca na zajęciach 30 godz. studiowanie literatury w zakresie zajęć 10 wykonanie projektu 10 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt450h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot jest kontynuacją przedmiotu „Podstawy projektowania systemów mechatronicznych” z semestru 5 i obowiązuje opanowanie materiału z tego przedmiotu.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest praktyczne opanowanie zagadnień związanych z budową układów mechatronicznych ze szczególnym uwzględnieniem układów sterowania.
- Treści kształcenia:
- W ramach przedmiotu wykonywane są trzy projekty częściowe:
1. W ramach pierwszego projektu studenci mają za zadanie wykonać układ sterowania i regulacji w środowisku Matlab-Simulink;
2. Drugi projekt poświęcony jest modelowaniu i doborowi parametrów układu dynamicznego w środowisku AmeSim (budowa modeli opartych na interpretacji fizycznej obiektu);
3. Ostatni z projektów poświęcony jest projektowaniu wspomagania układu napędowego pojazdu
- Metody oceny:
- Zaliczenie wszystkich projektów składowych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zgodne z przedmiotem wprowadzającym „Podstawy projektowania systemów mechatronicznych” z semestru 5
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.mechatronika.simr.pw.edu.pl/
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się