Nazwa przedmiotu:
Struktury energochłonne w pojazdach
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jarosław Seńko
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
405
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
brak
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
brak
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład270h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Posiadanie szczegółowej wiedzy o konstrukcjach pojazdów samochodowych. Umiejętność samodzielnego posługiwania się programami CAD 3D. Znajomość zasad tworzenia modeli MES części i układów mechanicznych.
Limit liczby studentów:
zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
Cel przedmiotu:
Poznanie metodyki projektowania struktur energochłonnych pojazdów. Wykorzystanie narzędzi komputerowych w projektowaniu elementów struktur pojazdów podlegających dużym deformacjom.
Treści kształcenia:
Wykład Klasyfikacja struktur nośnych i energochłonnych stosowanych w pojazdach. Zasady projektowania oraz metody badań konstrukcji energochłonnych pojazdów. Tworzenie obliczeniowych modeli dla energochłonnych struktur nadwozi pojazdów. Modelowanie dyssypacji energii w obliczeniach numerycznych struktur pojazdów. Optymalizacja struktur energochłonnych pojazdów.
Metody oceny:
2 kolokwia
Egzamin:
nie
Literatura:
1. M. Huang, Vehicle Crash Mechanics. CRC Press LLC, 2002. 2. N. Jones, Structural Impact, Cambridge University Press, 1997.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się