- Nazwa przedmiotu:
- Komputerowe systemy w mechatronice
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jędrzej Mączak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 333
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium225h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość programowania w LabVIEW w zakresie przedmiotu Inżynieria Programowania
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Poznanie zasad programowania oraz architektur oprogramowania sterowników stosowanych w układach mechatronicznych. Pozananie zasad budowy i programowania systemów sieciowych.
- Treści kształcenia:
- Wykład
Wprowadzenie do programowania systemów czasu rzeczywistego. Przegląd typowych architektur oprogramowania sterowników. Podstawy programowania sieci CAN w systemach mechatronicznych. Programowanie układów wejścia/wyjścia w systemach mechatronicznych. Podstawy programowania sieci TCP/IP w rozproszonych układach mechatronicznych.
Laboratorium
L1. Programowanie zdarzeń
L2. Budowa maszyn stanu
L3. Techniki synchronizacji wątków oprogramowania
L4. Budowa interfejsów operatora
L5. Programowanie sieci CAN
L6. Rejestracja sygnałów w układach mechatronicznych
- Metody oceny:
- Wykład: oceny uzyskane za wykonane programy komputerowe (prace domowe)
Laboratorium: oceny uzyskane z poszczególnych ćwiczeń
Ocena łączna: średnia ocena z wykładu i laboratorium
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.mechatronika.simr.pw.edu.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się