- Nazwa przedmiotu:
- Elektortechnika samochodowa
- Koordynator przedmiotu:
- dr  inż. Ireneusz Krakowiak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- 406
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład450h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien: mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat podstawowych zagadnień z elektrotechnik samochodowej, w tym elektrycznych systemów i ich komponentów Mieć ogólną wiedzę na temat zastosowania miernictwa pomiarowego, metod pomiarowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Potrafić przeprowadzić podstawowe pomiary wielkości elektrycznych i mieć świadomość wymagań i ograniczeń w działaniach inżynierskich.
- Treści kształcenia:
- W podziale na wykład: 
•	Czujniki, przetworniki, układy pomiarowe i elementy wykonawcze – informacje ogólne, budowa, zasada działania, zastosowanie.
•	Miernictwo pomiarowe, użycie oscyloskopu – rola diagnostyki w eksploatacji pojazdu.
•	Wyposażenie elektryczne pojazdu samochodowego: Obwód zasilania – akumulator, prądnica, alternator, Regulator napięcia prądnicy i alternatora.
•	Obwód rozruchu – rozrusznik.
•	Oświetlenie, Urządzenia pomocnicze i sygnalizacyjne
•	Wyposażenie elektroniczne pojazdu samochodowego: Transmisja danych w samochodzie.
•	Urządzenia sterujące z samodiagnozowaniem.
•	Adaptacyjne układy regulacji, Układ zapłonowy
•	Układ wtrysku paliwa – EGI, D-Jetronic, L-Jetronic, KJetronic.  
•	Układ regulacji i sterowania dynamiki jazdy – ABS, ASR.  
•	Układ bezpieczeństwa – poduszki gazowe, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa.
•	Sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, Układy sterowania wyposażenia dodatkowego.
•	Zabezpieczenia przed kradzieżą - immobilizery, instalacje alarmowe
- Metody oceny:
- Wykład: dwa kolokwia w semestrze
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- simr.pw.edu.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się