- Nazwa przedmiotu:
- Diagnostyka pojazdów elektrycznych i hybrydowych
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- 406
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- . godziny kontaktowe: 15W+15L = 30h;
2. studia literaturowe: 20W + 5L = 25h;
3. przygotowania do kolokwium zaliczeniowego: 15W + 5L = 20h;
Razem nakład pracy studenta: 30h+25h+20h= 75h,
co odpowiada 3 punktom ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium225h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Student powinien znać podstawy fizyki i mechaniki. Posiada wiedzę z przedmiotów takich jak matematyka i fizyka, potrafi wykorzystywać ją do modelowania obiektów i zjawisk. Posiada rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę z zakresu diagnostyki obiektów technicznych. Zna aktualny stan wiedzy z zakresu diagnostyki oraz najnowsze trendy z tym kierunkiem związane.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy w celu przeprowadzenia symulacji komputerowych i interpretacji uzyskanych wyników i wyciągania wniosków. Student potrafi opracowywać wyniki własnej pracy, posługiwać się odpowiednimi programami.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Wymagania i własności systemów odnośnie błędów i uszkodzeń.
2. Budowa systemów oraz typy uszkodzeń w nich występujących.
3. Algorytmy diagnozowania stanu technicznego pojazdów.
4. Diagnostyka silnika bezszczotkowego w warunkach niestacjonarnych.
5. Diagnostyka silnika reluktancyjnego w warunkach niestacjonarnych.
6. Diagnostyka nowoczesnych elektrochemicznych zasobników energii.
7. Diagnostyka systemów sterowania.
8. Urządzenia i programy do wykrywania uszkodzeń.
Laboratorium:
1. Diagnostyka silnika BLDC.
2. Diagnostyka silnika reluktancyjnego.
3. Diagnostyka układu napędowego.
4. Diagnostyka zasobników energii.
5. Diagnostyka układów sterowania.
- Metody oceny:
- Kolokwia
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Ocioszyński J.: „Elektronika i Elektronika Pojazdów Samochodowych” WSiP, wydanie uaktualnione 2008, Warszawa,
2. Instrukcje wykonywania ćwiczeń zamieszczone na stronie internetowej.
- Witryna www przedmiotu:
- Wykład: http://www.simr.pw.edu.pl/Wydzial-SiMR/Studia/Kierunki-studiow/Inzynieria-Pojazdow-Elektrycznych-i-Hybrydowych http://www.mechatronika.simr.pw.edu.pl/
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się