Nazwa przedmiotu:
Diagnostyka pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Koordynator przedmiotu:
Prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
406
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
. godziny kontaktowe: 15W+15L = 30h; 2. studia literaturowe: 20W + 5L = 25h; 3. przygotowania do kolokwium zaliczeniowego: 15W + 5L = 20h; Razem nakład pracy studenta: 30h+25h+20h= 75h, co odpowiada 3 punktom ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium225h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Student powinien znać podstawy fizyki i mechaniki. Posiada wiedzę z przedmiotów takich jak matematyka i fizyka, potrafi wykorzystywać ją do modelowania obiektów i zjawisk. Posiada rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę z zakresu diagnostyki obiektów technicznych. Zna aktualny stan wiedzy z zakresu diagnostyki oraz najnowsze trendy z tym kierunkiem związane.
Limit liczby studentów:
zgodnie z zarządzeniem Rektora
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy w celu przeprowadzenia symulacji komputerowych i interpretacji uzyskanych wyników i wyciągania wniosków. Student potrafi opracowywać wyniki własnej pracy, posługiwać się odpowiednimi programami.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Wymagania i własności systemów odnośnie błędów i uszkodzeń. 2. Budowa systemów oraz typy uszkodzeń w nich występujących. 3. Algorytmy diagnozowania stanu technicznego pojazdów. 4. Diagnostyka silnika bezszczotkowego w warunkach niestacjonarnych. 5. Diagnostyka silnika reluktancyjnego w warunkach niestacjonarnych. 6. Diagnostyka nowoczesnych elektrochemicznych zasobników energii. 7. Diagnostyka systemów sterowania. 8. Urządzenia i programy do wykrywania uszkodzeń. Laboratorium: 1. Diagnostyka silnika BLDC. 2. Diagnostyka silnika reluktancyjnego. 3. Diagnostyka układu napędowego. 4. Diagnostyka zasobników energii. 5. Diagnostyka układów sterowania.
Metody oceny:
Kolokwia
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Ocioszyński J.: „Elektronika i Elektronika Pojazdów Samochodowych” WSiP, wydanie uaktualnione 2008, Warszawa, 2. Instrukcje wykonywania ćwiczeń zamieszczone na stronie internetowej.
Witryna www przedmiotu:
Wykład: http://www.simr.pw.edu.pl/Wydzial-SiMR/Studia/Kierunki-studiow/Inzynieria-Pojazdow-Elektrycznych-i-Hybrydowych http://www.mechatronika.simr.pw.edu.pl/
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się