- Nazwa przedmiotu:
- Struktury nośne i energochłonne pojazdów
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Jarosław Seńko
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- 405
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład450h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Posiadanie szczegółowej wiedzy o konstrukcjach pojazdów samochodowych. Umiejętność samodzielnego posługiwania się programami CAD 3D. Znajomość zasad tworzenia modeli MES części i układów mechanicznych.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Poznanie metodyki projektowania struktur nośnych i energochłonnych pojazdów. Wykorzystanie narzędzi komputerowych w projektowaniu elementów struktur pojazdów podlegających dużym deformacjom plastycznym.
- Treści kształcenia:
- Wykład Klasyfikacja struktur nośnych i energochłonnych stosowanych w pojazdach. Zasady projektowania oraz metody badań konstrukcji nośnych i energochłonnych pojazdów. Tworzenie obliczeniowych modeli dla nośnych i energochłonnych struktur nadwozi pojazdów. Modelowanie dyssypacji energii w obliczeniach numerycznych struktur pojazdów. Optymalizacja struktur nośnych pojazdów.
- Metody oceny:
- 2 kolokwia
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. M. Huang, Vehicle Crash Mechanics. CRC Press LLC, 2002.
2. J.C. Brown, A.J. Robertson, S. Serpento Motor Vehicle Structures: Concepts and Fundamentals, Elsevier, 2001.
3. N. Jones, Structural Impact, Cambridge University Press, 1997.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się