- Nazwa przedmiotu:
- Ultralekkie nadwozia pojazdów
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Jarosław Seńko
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- 407
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład450h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu materiałoznawstwa i technologii wytwarzania metalowych części maszyn.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Poznanie sposobów projektowania konstrukcji nośnych lekkich pojazdów samochodowych oraz doboru technologii wytwarzania nadwozi takich pojazdów.
- Treści kształcenia:
- Wykład Definicje i klasyfikacja nadwozi pojazdów. Normy i dyrektywy stosowane w odniesieniu do nadwozi pojazdów samochodowych. Algorytm rozwoju projektu nadwozia. Ekonomia, ergonomia w procesie projektowania nadwozia. Packaging nadwozi pojazdów lekkich. Komfort i bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. Materiały i technologie stosowane w budowie nadwozi ultralekkich.
Projekt i funkcjonowanie elementów wyposażenia wewnętrznego.
- Metody oceny:
- 2 kolokwia, egzamin
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. The World's Most Fuel Efficient Vehicle: Design and Development of Pac-car II, vdf Hochschulverlag AG, an der ETH Zurich, 2007
2. J. Fenton, Handbook of Automotive Body Construction, Wiley-Blackwell, 1998.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się