Nazwa przedmiotu:
Przedsiębiorczość Innowacyjna
Koordynator przedmiotu:
dr hab. Marek Marcinek
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Biotechnologia
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Student posiądzie wiedzę o najważniejszych aspektach prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz nauczy się posługiwać narzędziami służącymi ocenie pomysłu biznesowego. Zajęcia kształtują też umiejętność pracy w grupie oraz prezentacji publicznych.
Treści kształcenia:
Część wykładowo-konwersatoryjna: 1. Przedsiębiorczość a skutki globalizacji i konkurencji międzynarodowej Przedsiębiorczość na przełomie XX i XXI w. Skutki globalizacji i konkurencji międzynarodowej. Przedsiębiorczość w Polsce - szanse i bariery rozwoju. Własny biznes jako opcja kariery zawodowej po studiach. 2. Źródła finansowania Środki własne. Kredyt bankowy. Fundusze pożyczkowe. Fundusze poręczeń kredytowych. Środki na rozwój z funduszy strukturalnych UE. Venture capital. Aniołowie biznesu. "Składanie finansowania" nowego biznesu. 3. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia Analiza porównawcza dostępnych form prawnych. Implikacje podatkowe. 4. System finansowo-księgowy Księgowość – mity i nieporozumienia. Księgowość pełna i uproszczona. Dostępne formy opodatkowania działalności gospodarczej. Planowanie przychodów i kosztów. Minimalizacja obciążeń podatkowych. Planowanie podatkowe. 5. Jak zaistnieć na rynku? Marketing w firmie, nawiązanie podstawowych kontaktów biznesowych, promocja nowego biznesu. 6. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna firmy Specyfika problemów kadrowych. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć. Proces formowania się zespołów założycielskich. Relacje pracownicze. Kultura organizacyjna, standardy etyczne w firmie. 7. Franchising Istota biznesowa franczyzy i jej podstawowe odmiany. 8. Uruchomienie firmy - i co dalej? Rozruch działalności nowej firmy - trudności i zagrożenia. Osiągnięcie platformy stabilnego biznesu. Specyfika przyspieszonego wzrostu. Opcje „wyjścia”. Część warsztatowa: Praca studentów w grupach 3-5-osobowych: 1. Praca z narzędziem (tzw. Ewaluatorem) pozwalającym na wyłonienie najlepiej rokującego pomysłu biznesowego w każdej z grup; 2. Stworzenie Wstępnej Koncepcji Biznesu (WKB) dla wybranego pomysłu 3. Praca nad prezentacją wyników prac każdej z grup (stworzenie prezentacji Power Point) i jej publiczne wygłoszenie i ocena na zajęciach końcowych.
Metody oceny:
W zależności od liczby Studentów. Priorytetowo projekt/prezentacja analizy rynku ewentualnie test.
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
www.ch.pw.edu.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Student posiądzie wiedzę dotyczącą najważniejszych aspektów związanych z zakładaniem oraz prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K_W14
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt W02
Student uzyska dostęp i nauczy się posługiwać narzędziami, dzięki którym będzie mógł dokonać rzetelnej oceny pomysłu biznesowego oraz wykonać wstępny biznes-plan. Zajęcia kształtują również umiejętność pracy w grupie.
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K_W16
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt W03
Publiczna prezentacja wyników prac grup ma umożliwić studentom sprawdzenie swoich umiejętności w zakresie tworzenia prezentacji multimedialnych i ich prezentacji na szerszym forum.
Weryfikacja: zaliczene
Powiązane efekty kierunkowe: K_W13
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Student będzie potrafił przeprowadzić analizę Wstępnej Koncepcji Biznesu
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
potrafi współpracować i pracować w grupie
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03