- Nazwa przedmiotu:
- Metody konwersji energii słonecznej
- Koordynator przedmiotu:
- prof. Gryko
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 15h, w tym:
a) obecność na zajęciach - 15 h,
2. zapoznanie się z literaturą - 10 h
3. przygotowanie się do egzaminu i obecność na egzaminie – 10 h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na wykładach 15 h,
Razem: 15 h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Planowane zajęcia nie mają charakteru praktycznego (0 punktów ECTS).
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Celem wykładu jest zapoznanie studentów z różnymi sposobami konwersji energii słonecznej w
formy, które możemy bezpośrednio wykorzystać.
Po ukończeniu kursu student powinien:
Znać sposoby konwersji energii słonecznej, wykorzystującymi nieorganiczne oraz organiczne
ogniwa fotowoltaiczne, a także ich zasady działania i metody wytwarzania, ze szczególnym
uwzględnieniem metod syntezy aromatycznych substancji organicznych które są używane w
tych ogniwach.
Posiadać wiedzę na temat sztucznej fotosyntezy oraz fotokonwersji wody w tlen, a w
szczególności rodzajów używanych katalizatorów oraz najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie.
posiadać umiejętności korzystania z danych literaturowych i internetowych w celu poszerzenia
wiedzy dotyczącej danej tematyki
potrafić pracować samodzielnie studiując przedstawiony materiał w celu przygotowania do
zaliczenia pisemnego
- Treści kształcenia:
- Energia słoneczna ma ogromny potencjał, w ciągu godziny ze słońca do powierzchni Ziemi dociera
więcej energii niż wszyscy ludzie na całym świecie wykorzystują w ciągu roku. Z wielu względów
bezpośrednie wykorzystanie energii słonecznej jest przyszłością naszego gatunku.
Przedmiot obejmuje następujące treści merytoryczne: nieorganiczne ogniwa fotowoltaiczne,
organiczne ogniwa fotowoltaiczne (zasada działania, typy ogniw, rodzaje i synteza aromatycznych
substancji organicznych, które są używane w tych ogniwach), tzw. sztuczna fotosynteza,
fotokonwersja wody w tlen i wodór (zasada działania, typy katalizatorów, najnowsze osiągnięcia).
- Metody oceny:
- egzamin pisemny
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Znać sposoby konwersji energii słonecznej,
wykorzystującymi nieorganiczne oraz organiczne ogniwa
fotowoltaiczne, a także ich zasady działania i metody
wytwarzania, ze szczególnym uwzględnieniem metod
syntezy aromatycznych substancji organicznych które są
używane w tych ogniwach.
Weryfikacja: egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W02
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03
- Efekt W02
- Posiadać wiedzę na temat sztucznej fotosyntezy oraz
fotokonwersji wody w tlen, a w szczególności rodzajów
używanych katalizatorów oraz najnowszych osiągnięć w tej
dziedzinie.
Weryfikacja: egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W02
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Posiada umiejętności korzystania z danych literaturowych i
internetowych w celu poszerzenia wiedzy dotyczącej danej
tematyki
Weryfikacja: aktywność w
trakcie wykładu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03, K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U05, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- otrafi pracować samodzielnie studiując przedstawiony
materiał w celu przygotowania do zaliczenia pisemnego
Weryfikacja: egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K01