- Nazwa przedmiotu:
- Nanomateriały we współczesnych urządzeniach do konwersji energii
- Koordynator przedmiotu:
- -
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 15h, w tym:
a) obecność na wykładach 15h,
2. Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie 25h
Razem nakład pracy studenta: 15h+25h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na wykładach 15 h,
Razem: 15 h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat współczesnych urządzeń do magazynowania i
przetwarzania energii (baterii jonowych, ogniw paliwowych, superkondensatorów.
posiadać kompleksowe kompendium wiedzy z dziedziny chemii materiałowej dotyczących
syntezy oraz badania materiałów przeznaczonych do wykorzystania w w/wm urządzeń
na podstawie dostępnych źródeł literaturowych i internetowych zapoznać się samodzielnie z
wybranym zagadnieniem,
- Treści kształcenia:
- Opis przedmiotu: Od czasu pierwszej (zakończonej sukcesem) komercjalizacji baterii
litowo jonowej przez Sony Corp. w 1991 wydaje się, iż właśnie to źródło w największym
stopniu jest w stanie sprostać wymaganiom jakie stawia współczesny rynek urządzeń do
magazynowania i konwersji energii. Oczywiście inne wymagania będą dotyczyły baterii
zasilających przenośne urządzenia elektroniczne, a inne na przykład samochodów. Nie
wolno też zapominać o konkurencyjnych urządzeniach do konwersji i magazynowania
energii jakimi są ogniwa paliwowe i superkondensatory.
Jednak w przypadku wszystkich tych obszarów aplikacyjnych wspólnym i kluczowym
elementem jest zapewnienie dobrych/optymalnych parametrów przewodnościowo-
dyfuzyjnych zarówno katody, anody jak i elektrolitu. Fundamentalną rolę odgrywają w tym
materiały, z których są one zbudowane i modyfikowane. W tę sferę także wkraczają z
impetem ultranowoczesne procesy, nanotechnologie oraz zaawansowane nanomateriały
(np. grafen, nanorurki węglowe).
- Metody oceny:
- Egzamin
pisemny
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną z podstawowych
działów chemii obejmującą chemię nieorganiczną,
organiczną i fizyczną
Weryfikacja: Aktywność w
trakcie
zajęć/Egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W01, T2A_W02
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Posiada umiejętności korzystania z danych literaturowych i
internetowych w celu poszerzenia wiedzy dotyczącej danej
tematyki
Weryfikacja: Egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U03, K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U05, T2A_U02, T2A_U06, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Potrafi pracować samodzielnie studiując przedstawiony
materiał w celu przygotowania wystąpienia ustnego i
prowadzenia dyskusji w temacie przedmiocie
Weryfikacja: Egzamin
pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06