Nazwa przedmiotu:
Nanomateriały we współczesnych urządzeniach do konwersji energii
Koordynator przedmiotu:
-
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. godziny kontaktowe 15h, w tym: a) obecność na wykładach 15h, 2. Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie 25h Razem nakład pracy studenta: 15h+25h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1. obecność na wykładach 15 h, Razem: 15 h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Po ukończeniu kursu student powinien:  mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat współczesnych urządzeń do magazynowania i przetwarzania energii (baterii jonowych, ogniw paliwowych, superkondensatorów.  posiadać kompleksowe kompendium wiedzy z dziedziny chemii materiałowej dotyczących syntezy oraz badania materiałów przeznaczonych do wykorzystania w w/wm urządzeń  na podstawie dostępnych źródeł literaturowych i internetowych zapoznać się samodzielnie z wybranym zagadnieniem,
Treści kształcenia:
Opis przedmiotu: Od czasu pierwszej (zakończonej sukcesem) komercjalizacji baterii litowo jonowej przez Sony Corp. w 1991 wydaje się, iż właśnie to źródło w największym stopniu jest w stanie sprostać wymaganiom jakie stawia współczesny rynek urządzeń do magazynowania i konwersji energii. Oczywiście inne wymagania będą dotyczyły baterii zasilających przenośne urządzenia elektroniczne, a inne na przykład samochodów. Nie wolno też zapominać o konkurencyjnych urządzeniach do konwersji i magazynowania energii jakimi są ogniwa paliwowe i superkondensatory. Jednak w przypadku wszystkich tych obszarów aplikacyjnych wspólnym i kluczowym elementem jest zapewnienie dobrych/optymalnych parametrów przewodnościowo- dyfuzyjnych zarówno katody, anody jak i elektrolitu. Fundamentalną rolę odgrywają w tym materiały, z których są one zbudowane i modyfikowane. W tę sferę także wkraczają z impetem ultranowoczesne procesy, nanotechnologie oraz zaawansowane nanomateriały (np. grafen, nanorurki węglowe).
Metody oceny:
Egzamin pisemny
Egzamin:
tak
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną z podstawowych działów chemii obejmującą chemię nieorganiczną, organiczną i fizyczną
Weryfikacja: Aktywność w trakcie zajęć/Egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W03
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W01, T2A_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Posiada umiejętności korzystania z danych literaturowych i internetowych w celu poszerzenia wiedzy dotyczącej danej tematyki
Weryfikacja: Egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U03, K_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U05, T2A_U02, T2A_U06, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi pracować samodzielnie studiując przedstawiony materiał w celu przygotowania wystąpienia ustnego i prowadzenia dyskusji w temacie przedmiocie
Weryfikacja: Egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01, K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06