Nazwa przedmiotu:
Komputerowe modele przestrzenne - zastosowanie w analizach i projektach
Koordynator przedmiotu:
dr inż. arch. Małgorzata Denis. mgr inż. Andrzej Borkowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
praca własna - 30h obecność na wykładzie - 15h obecność na zajęciach projektowych - 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Bardzo dobra znajomość aplikacji AutoCAD oraz ArcGIS.
Limit liczby studentów:
nie ma limitów na wykładzie. Zajęcia projektowe - limit 15 osób
Cel przedmiotu:
Wykład Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania programów komputerowych do analiz urbanistycznych i wizualizacji Zajęcia projektowe Celem zajęć jest sprawne przeprowadzanie analiz w oparciu o modele przestrzenne.W ramach przedmiotu studenci poznają praktyczne metody tworzenia modeli trójwymiarowych oraz możliwości ich zastosowania w celach analitycznych i projektowych. Cykl zajęć obejmuje podstawy modelowania 3D, rendering oraz analizy światła i cienia. Na zajęciach poruszane są również pojęcia. Modelowania Informacji o Budynku (BIM) oraz jego zalety w projektowaniu urbanistycznym.
Treści kształcenia:
Na wykładzie omówione są różne formy przedstawiania przestrzeni: wizualizacja komputerowa w formie aksonometrii, makiety. Przedstawione są różnice pomiędzy wizualizacją architektoniczną, urbanistyczną, wirtualnym spacerem, aksonometrią itp. Na zajęciach projektowych studenci zapoznają się z programem Atuocad MAP 3D, Revit, Infraworks, Formit, ReCap
Metody oceny:
obecność na wykładzie Zaliczenie zajęć projektowych na podstawie oddania dwóch projektów oraz analizy oprogramowania projektowego.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Fijka J., Szajrych K., Kozłowski W., Revit Architecture. Podręcznik użytkownika, Warszawa,2009 2. Revit MEP 2010 Families Guide. Metric tutorials. Autodesk Inc., 2009 3. Revit Architecture 2011. Podręcznik użytkownika, Autodesk Inc., 2010 4. Węgierek P., Borkowski.S. Revit Architecture. Podstawy projektowania, Lublin, 2014.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W04

Weryfikacja: T2A_W02 T2A_W03 T2A_W04 T2A_W06 T2A_W07
Powiązane efekty kierunkowe: K_W04
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Wpisz opis

Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U05, K_U06, K_U13_SR, K_U13_UR, K_U14
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, P2A_U04, P2A_U08, T2A_U09, T2A_U15, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt

Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, S2A_K05