- Nazwa przedmiotu:
- Współczesne metody prezentacji i promocji techniki
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Wiktor Niedzicki
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin bezpośrednich 35, w tym:
a) wykład - 15
b) laboratorium - 15
c) konsultacje - 5
2) Praca własna studenta 40, w tym:
a) przygotowanie dwóch prezentacji niezbędnych do zaliczenia przedmiotu - 20
b) samodzielne studia źródeł w podjętych zakresach tematycznych -20
suma 75 (3 ECTS)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1) Liczba godzin bezpośrednich 35, w tym:
a) wykład - 15
b) laboratorium - 15
c) konsultacje - 5
suma 35 (1,5 ECTS)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- O charakterze praktycznym:
a)laboratorium - 15
b) konsultacje - 5
c) przygotowanie dwóch prezentacji niezbędnych do zaliczenia przedmiotu - 20
suma 40 (1,5 ECTS)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium225h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie się studentów ze współczesnymi zastosowaniami multimediów między innymi w medycynie, w rozrywce, w reklamie, w symulatorach różnych typów, w marketingu, w edukacji, systemach bezpieczeństwa i wielu innych dziedzinach. Przedstawienie środków technicznych, które służą do realizacji tych zastosowań. Znajdowanie miejsc, gdzie krzyżują się różne techniki i obszary multimediów. Poszukiwanie kierunków rozwoju tej dziedziny. Pokazanie możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów wykorzystujących umiejętności zdobyte podczas studiów.
W części praktycznej prezentacje mają nakłonić studenta do bliższego zapoznania się z zastosowaniami multimediów w wielu dziedzinach. Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
- Treści kształcenia:
- Najnowsze zastosowania technik multimedialnych w rozrywce. Osobiste centrum rozrywki pasażera samolotu. Rozrywka dla pacjentów szpitali. Rozrywki oferowane dzięki urządzeniom mobilnym. Wykrywanie ruchu i wykorzystanie czujników przyspieszenia. Skanowanie 3D. Systemy bezpieczeństwa i wykorzystanie kamer megapikselowaych w takich urządzeniach. Wykrywanie zagrożeń na lotnisku i na ulicy. Symulatory stosowane w różnych dziedzinach od szkolenia kierowców do szkolenia czołgistów i pilotów. Multimedialne systemy w medycynie. Nowoczesny szpital. Edukacja - wykorzystanie nowych narzędzi. Wykorzystanie multimediów w marketingu i reklamie. Od neuromarketingu i badania zapachów do interaktywnych reklam i wykrywania zachowania się potencjalnych klientów.
Wykorzystanie znajomości multimediów we własnej działalności gospodarczej. Założenie firmy, biznesplan i marketing.
- Metody oceny:
- Poziom przygotowanych prezentacji, aktywnych udział w zajęciach, poziom przygotowania do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- Poza dobywaniem konkretnej wiedzy przedmiot ma także za zadaniem pobudzenie kreatywności studentów oraz nauka umiejętnośści współpracy w zespole. Służa temu ćwiczenia- przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji oraz 2. przygotowanie projektu nowej usługi, nowej gry lub produktu, umiejętność załozenia własnej firmy, opracowanie podstawowego biznesplanu, oszacowanie kosztów oraz dobycie finansowania i marketing produktu. Po takim przygotowaniu studenci z większą energią będą szukali własnej drogi na rynek.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KSP_W01
- Zna współczesne zastosowania multimediów między innymi w medycynie, w rozrywce, w reklamie, w symulatorach różnych typów, w marketingu, w edukacji, systemach bezpieczeństwa i wielu innych dziedzinach oraz środki techniczne do realizacji tych zastosowań. Zna związki techniki i różnych obszary multimediów. Zna aktualne kierunki rozwoju dziedziny. Zna możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów wykorzystujących umiejętności zdobyte podczas studiów
Weryfikacja: Dyskusja i prezentacja zdobytej samodzielnie wiedzy.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W09, K_W10, K_W11, K_W15, K_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W01, T2A_W03, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W10, T2A_W09, T2A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KSP_U01
- Umie dostrzec związki różnych technik i obszarów multimediów i poszukiwać informacje o kierunkach rozwoju tej dziedziny. Potrafi dostrzec możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów używając umiejętności zdobyte podczas studiów także do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Weryfikacja: W części praktycznej prezentacje mają nakłonić studenta do bliższego zapoznania się z zastosowaniami multimediów w wielu dziedzinach. Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U05, K_U07, K_U10, K_U12, K_U14
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U18
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KSP_K01
- Ma świadomość dużej dynamiki zmian w dziedzinie multimediów i potrzeby ciągłej aktualizacji wiedzy w tym zakresie także w aspekcie działalności gospodarczej oraz potrzeby upowszechniania rzetelnej wiedzy w otoczeniu współpracowników także o kompetencjach innych niż inżynierskie
Weryfikacja: Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K01, T2A_K02, T2A_K02, T2A_K07, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06