- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria ruchu lotniczego III
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Jacek Skorupski, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Inzynierii Transportu Lotniczego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NIP721
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym: praca na zajęciach laboratoryjnych 18 godz., studiowanie literatury przedmiotu w zakresie zajęć laboratoryjnych 10 godz., wykonanie prac projektowych poza godzinami zajęć 57 godz., zaliczanie prac projektowych 2 godz., konsultacje 3 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 pkt. ECTS (23 godz., w tym: praca na zajęciach laboratoryjnych 18 godz., zaliczanie prac projektowych 2 godz., konsultacje 3 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
3 pkt. ECTS (77 godz., w tym: praca na zajęciach laboratoryjnych 18 godz., wykonanie prac projektowych poza godzinami zajęć 57 godz., zaliczanie prac projektowych 2 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zna podstawy zastosowania statystyki matematycznej w rozwiązywaniu problemów związanych z organizacją i zarządzaniem. Posiada podstawową wiedzę nt budowy, eksploatacji, certyfikacji portów lotniczych. Zna podstawy konstrukcji oraz funkcji zespołów statków powietrznych
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Poznanie zasad organizacji i zarządzania ruchem lotniczym
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń projektowych:
Analiza przepustowości sektora
Analiza przepustowości airside (nawigacyjnej)
Analiza przepustowości airside (z obsługą naziemną; różne warianty koordynacji)
Analiza przepustowości landside
- Metody oceny:
- Wykonanie projektów cząstkowych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Malarski M.: Inżynieria ruchu lotniczego. OW PW Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- 1. posiada wiedzę zakresie nauk podstawowych przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z inżynierii ruchu lotniczego 2. ma elementarną wiedzę w zakresie dyscyplin inżynierskich powiązanych z problemami rl 3. ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia charakteryzujące zarządzanie rl 4. ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi obszarami inżynierii rl 5. ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze rl
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W08, Tr1A_W07, Tr1A_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W02, InzA_W05
- Efekt W02
- 6. zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z inżynierią ruchu lotniczego, 7. ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania ruchem lotniczym, w tym zarządzania jakością ruchu i prowadzenia działalności gospodarczej, 8. zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu organizacji komercyjnego ruchu lotniczego i jego obsługi
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W14, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W09, T1A_W11, InzA_W04, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- 1. potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego, potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie w zakresie zarządzania ruchem lotniczym 2. potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym inżynierów ruchu lotniczego oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U02, Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U01
- Efekt U02
- 4. potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie rl, 6. potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego problemu inżynierii ruchu lotniczego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Weryfikacja: praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U21, Tr1A_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U15, InzA_U07, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11, InzA_U01