- Nazwa przedmiotu:
- Wizualizacja 3D
- Koordynator przedmiotu:
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Gospodarka Przestrzenna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- GP.SIK317
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 50 godz. (udział w zajęciach projektowych 30godz, przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. ,opracowanie sprawozdań i przygotowanie do obrony sprawozdania 5 godz, udział w konsultacjach 5 godz). Łączny nakład pracy studenta wynosi zatem 50 godz. co odpowiada 2 punktom ECTS.)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. (udział w zajęciach projektowych 30godz, udział w konsultacjach 5 godz.). Łącznie 35 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 50 godz. (udział w zajęciach projektowych 30godz, przygotowanie do ćwiczeń 10 godz.,opracowanie sprawozdań i przygotowanie do obrony sprawozdania 5 godz, udział w konsultacjach 5 godz). Łączny nakład pracy studenta wynosi zatem 50 godz. co odpowiada 2 punktom ECTS.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy planowania przestrzennego.
- Limit liczby studentów:
- 15
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z metodyką wizualizacji 3D obiektów wykorzystywanych w planowaniu przestrzennym, na przykładzie obsługi programów ArcScene ArcGIS, Google SketchUp.
- Treści kształcenia:
- Praca w programie ArcScene ArcGIS. Pobieranie z internetu darmowego NMT. Wizualizacja rzeźby terenu. Model GRID i model TIN. Tworzenie modelu TIN. Drapowanie obrazu rastrowego, modelowanie światłocieni w programie ArcGiS - ArcScene. Wykorzystanie modułu 3D Analyst ArcGiS do wizualizacji różnych aspektów rzeźby terenu. Opracowanie mapy hipsometrycznej. Wizualizacja 3D elementów wektorowych w programie ArcScene, budowa złożonej sceny trójwymiarowej. Budowa wizualizacji kartograficznej złożonej scenerii 3D. Opracowanie animacji sceny 3D. Praca w programie Google SketchUp. Projektowanie budynku. Zapoznanie się z możliwościami graficznymi i analitycznymi narzędzia.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia ćwiczeń projektowych jest wykonanie wszystkich tematów/projektów przewidzianych programem zajęć oraz zaliczeniem kolokwium przeprowadzonego na ostatnich zajęciach.
Kolokwium polega na praktycznym wykonaniu krótkiego projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- ArcGIS Desctop Help: http://webhelp.esri.com/arcgisdesktop/9.3/index.cfm?TopicName=welcome
3D Analyst Tutorial ESRI Documentation
Abdul-Rahman, Alias. Spatial data modelling for 3D GIS; Berlin Springer 2008.
Aleksandra Tomaszewska, "Google SketchUp. Ćwiczenia praktyczne", 2009.
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.gospodarkaprzestrzenna,pw.edu.pl
- Uwagi:
- Prowadzący ćwiczenia: mgr inż. Jakub Markiewicz, dr inż. Piotr Podlasiak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W-1
- Posiada wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych oraz zarzadzania systemami informacji przestrzennej
Weryfikacja: Zaliczenie kolokwium. Ocena wykonania i obrony zaprezentowanych zadań projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt W-2
- ma ogólną wiedzę na temat metod i systemów obrazowania lotniczego,satelitarnego, tedetekcji
Weryfikacja: Zaliczenie kolokwium. Ocena wykonania i obrony zaprezentowanych zadań projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W06
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt W-3
- ma uporzadkowaną wiedzę w zakresie technologii GIS oraz metod i technik użytkownia systemami informacji przestrzennej
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U-1
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje,
Weryfikacja: Zaliczenie kolokwium. Ocena wykonania i obrony zaprezentowanych zadań projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U-2
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole oraz potrafi oszacowac i zrealizować harmonogram prac
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U-4
- potfrafi wykorzystać jedno narzedzie klas CAD,GIS
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U-5
- potrafi korzystać z sewisów udostępniających dane geodezyjne i kartograficzne oraz uruchamiać usługi sieciowe
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U11
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K-1
- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K-2
- ma swiadomość wazności pozatechnicznych aspektów i skutków działalnosci inżyniera gospodarki przestrzennej
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K-3
- ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K-4
- kreatywny, potrafi nawiazać kontakt z różnymi specjalistami
Weryfikacja: zaliczenie kolokwium.Ocena wykonania, prezentacji i obrony zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K06
Powiązane efekty obszarowe: