Nazwa przedmiotu:
Przedsiębiorczość technologiczna
Koordynator przedmiotu:
prof. zw. hab. Irena Hejduk
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z7 - Zarządzanie strategiczne
Kod przedmiotu:
9P1Z7
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 h 20h [ćwiczenia: 10h (wykład) + 10h (case study)] + 5h (przygotowanie literatury) + 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu)+ 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje) + 5h (przygotowanie do kolokwium)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,8 ECTS 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 44h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu technologii i innowacji, przedsiębiorczości, współczesnych modeli biznesowych, nowych modeli e-biznesu, narzędzi wirtualizacji, mediów społecznościowych.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu modeli biznesowych firm internetowych, mediów elektronicznych i cloud computingu, - potrafił zaprojektować nowy model e-biznesu, - potrafił wskazać przewidywane kompetencje społeczne .umiejętności współpracy w środowisku wirtualnym, budowanie atmosfery zaufania i współdziałania, akceptacji nowych technologii i zmian jakie one niosą.
Treści kształcenia:
1) Technologie przyszłości we współczesnych modelach biznesowych. 2) Modele biznesowe mediów elektronicznych. 3) Przedsiębiorczość nowych mediów. 4) Nowe modele e-biznesu. 5) Cloud Computing w kreowaniu przedsiębiorczości. 6) Modele biznesowe polskich firm in-ternetowych.
Metody oceny:
Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia wykładu, analiza case study; Ocena sumatywna; przeprowadzenie jednego kolokwium zawierającego test; pytania otwarte, analizę case study; ocena z kolokwium w przedziale 3-5 zalicza ocena >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Grudzewski W.M, Hejduk I.: Zarządzanie technologiami. zaawan-sowane technologie i wyzwania ich komercjalizacji. DIFIN, Warszawa 2009. [2] Hejduk I. (red.) Przedsiębiorczość nowych mediów. OF SGH, Warszawa 2013. [3] Klimek J. Klimek S.: Przedsiębiorczość bez tajem-nic. Wyd. A. Marszałek, Toruń 2010.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 9P1Z7_W01
posiada usystematyzowana wiedzę z zakresu modeli e-biznesu, przedsiębiorczości, nowych technologii informacyjnych, zastosowań mediów elektronicznych dla kreowania modeli biznesowych
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_W02
zna zasady przygotowania projektów i opracowań nowych modeli e-biznesu z wykorzystaniem narzędzi wirtualizacji i technologii informacyjnych;
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_W03
kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Weryfikacja: ocena biznes planu przedsięwzięcia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 9P1Z7_U01
potrafi zaprojektować (opracować business plan) nowy model e-biznesu
Weryfikacja: ocena business planu/projektu e-biznesu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_U02
potrafi dokonać analizy rynkowej nowego modelu e-biznesu
Weryfikacja: ocena projektu e-biznesu (biznes planu)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_U03
potrafi wykazać możliwości wdrożenia nowego modelu e-biznesu
Weryfikacja: ocena projektu e-biznesu (biznes planu)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 9P1Z7_K03
potrafi wykonywać terminowo i zgodnie z przydziałem zadań prace projektowe
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_K02
potrafi wzbudzać zaufanie i tworzyć kulturę zaufania i lojalności wśród członków zespołu projektowego
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z7_K01
potrafi pracować w zespole, respektować zasady podziału zadań
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: