Nazwa przedmiotu:
Badanie metod pracy
Koordynator przedmiotu:
prof. nzw. dr hab. inż. Ryszard Żuber
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
obowiązkowe
Kod przedmiotu:
BAMPR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 14h (wykład) + 14h (laboratorium) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 10h (studia literaturowe) + 20h (przygotowanie projektu badania i optymalizacji metod pracy) + 15h (przygotowanie do zaliczenia wykładu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS: 14h (wykład) + 14h (laboratorium) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 30h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 ECTS: 14h (laboratorium) + 20h (przygotowanie projektu badania i optymalizacji metod pracy) = 34h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład210h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium210h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Elementarna wiedza w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji.
Limit liczby studentów:
od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład); od 10 do 30 (zajęcia laboratoryjne / projekty komputerowe)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu normowania i badania metod pracy, - potrafił zaprojektować metodę wykonania pracy, - potrafił przekazać informacje o badanej metodzie pracy.
Treści kształcenia:
Wykonywanie (w ramach pracy własnej) w zespołach 2 osobowych projektu badania i optymalizacji metod pracy (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
Metody oceny:
Wykład: Rozmowa sprawdzająca stopień przyswojenia wiedzy wykładowej. Ćwiczenia: Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany postęp w realizacji projektu. Ocena sumatywna - oceniana jest wartość merytoryczna projektu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Końcowa ocena z przedmiotu w zakresie od 2 do 5, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 z obu części.
Egzamin:
tak
Literatura:
[1] Bieniok H. i zespół: Metody sprawnego zarządzania. PLACET, Warszawa 2004. [1] Lisiński M., Martyniak Z., Potocki A.:Techniki organizatorskie: badanie pracy. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1985. [1] Martyniak Z.: Organizacja i zarządzanie. 70 problemów teorii i praktyki. ANTYKWA, Kluczbork 2001. [1] Mikołajczyk Z.: Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania. PWN, Warszawa 2002.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt BAMPR_W01
ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu normowania i badania metod pracy
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca część wykładową zajęć. Rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu, uzasadnienie przyjętych rozwiązań, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt BAMPR_U01
potrafi przeprowadzić normowanie i badanie metod pracy
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: k_U03, k_U08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U05, S1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt BAMPR_K01
potrafi przekazać informacje zawarte w projekcie normowania i badania metod pracy
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_K08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K05