Nazwa przedmiotu:
Efektywność przedsięwzięć innowacyjnych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z1 - Zarządzanie innowacjami
Kod przedmiotu:
8P1Z1
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS) 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygoto-wanie projektu) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS 20h (przygotowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania. organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji - ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury zarządzania, celów i funkcje zarządzania, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno- decyzyjnego, metod zarządzania w warunkach globalizacji. Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, zachowania organizacji na rynku. Potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku stu-diów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi wykorzy-stywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów zarządzania. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowa-nia. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym. Rozumie potrzeby kształcenia się.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu: metod oceny efektywności prostych i złożonych oraz roli czasu w ocenie efektywności przedsię-wzięć innowacyjnych, - potrafił –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizo-wać prosty proces, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi, - potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów oraz wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
Treści kształcenia:
Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, (przy konsultacyjnym wsparciu pro-wadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i eta-powości.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany po-stęp w realizacji projektu przedsięwzięcia innowacyjnego. Ocena suma-tywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, terminowość wykonania projektu przedsięwzięcia in-nowacyjnego, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zali-czającej. Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzy-skanie oceny 3 (dostateczny).
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Behrens W., Hawranek P.M.: Poradnik przygotowania przemysło-wych studiów feasibility, Wyd. UNIDO, Warszawa 1993. [2] Marciniak St.: Zespolona metoda oceny efektywności przedsięwzięć techniczno -organizacyjnych, WPW, Warszawa 1989. [3] Praca zbiorowa pod red. Marciniaka St.: Efektywność ekonomiczna elastycznej produkcji, WPW, Warszawa 1992. [4] Pazio W.: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2001. [5] Wiankowski ST., Okrasa Z., Boguta M., Borowicz L., Borzęcki .: Dostosowanie sfery badawczo-rozwojowej w Polsce do funkcjonowania w europejskiej przestrzeni badawczej, IOZP ORGMASZ, Warszawa 2005. [6] Zestawy danych źródłowych dla rozwiązywanych przykładów -bieżąca aktualizacja.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 8P1Z1_W01
ma uporządkowaną wiedzę z zakresu: metod oceny efek-tywności prostych i złożonych oraz roli czasu w ocenie efektywności przedsięwzięć innowacyjnych
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z1
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 8P1Z1_U02
potrafi zaprojektować proste przedsięwzięcie innowacyjne
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzię-cia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z1
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
Efekt 8P1Z1_U01
potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzię-cia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z1
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 8P1Z1_K01
potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analitycznym
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu przedsięwzięcia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe: K_1Z1
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06