Nazwa przedmiotu:
Język angielski 2; Examination General English at Intermediate Level
Koordynator przedmiotu:
mgr Ewa Gizińska; mgr Izabela Kruszewska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
KO 1-1B.3
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
100 h w tym: 60 h - ćwiczenia, 10 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 h - przygotowanie do egzaminu, 8 h - przygotowanie do kolokwiów, 10 h - przygotowanie pracy, 2 h - konsultacje.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2,4 ECTS - ćwiczenia 0,08 ECTS - konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B2; zaliczenie poprzednich modułów
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych: rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi, rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu, i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
Treści kształcenia:
Semestr III (praca na zajęciach i praca własna studenta) 1.Conditionals. BGB: Unit 17; Test 8 2.Conditionals - consolidation 3.Consumer society - vocabulary, reading and speaking Reading: Could you Spare Me Some Change, Please (p. 122-123 Coursebook) 4.Writing a letter of complaint. Winning a lot of money – listening and speaking. 5.Vocabulary, speaking and listening: spending/earning/saving money, banks. Customer tracking. SB p. 91 Reading: Why Do Shoppers Shy away from the Net? 6. Number and concord. It/there. Word formation - money R. Murphy - English Grammar in Use, unit 83 7. Vocabulary and speaking: Travel. Reading: Welcome to the USA (p. 136-137 Coursebook) 8.   Passive Voice 9.  Passive Voice, passive structures - consolidation BGB: Unit 9, 10; Test 5; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 41, 42, 43, 44 10. Writing a report using passive forms. Listening: Hotel Staff Training 11. Vocabulary, speaking and listening: Means of Transport. 12. Wish, If only, would rather, had better. BGB: Unit 18; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 38, 39, 40 13. Word formation - negative prefixes and suffixes (SB) 14. Verbs and participles + preposition. Verbs with similar meaning. Reading: A good day out (SB p.100-101) ; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 120 to 127, 128 - 135 included 15. Module 9, 10 test (conditionals, passives, vocabulary: travel, money) 16. Vocabulary, reading and speaking: Happiness. 17.Clauses of reason, purpose, contrast. Writing an official letter. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 112, 113, 114 18. Vocabulary, speaking and listening: Health and Fitness. 19.So/,such; too/enough; as/like. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 101, 102, 116 20. Idioms and phrasals connected with “health”. SB p. 110 - 111 Reading: Fit for Fame 21. Reading: Bookworm R. Murphy - English Grammar in Use, unit 67 22.Connecting ideas. Participle clauses. Writing an essay. 23.Vocabulary, speaking and listening: The media. 24.Need + to V / V-ing. 25. Have sth done. Word formation – review. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 45 26. Module 11, 12 test (so/,such; too/enough; as/like, have sth done, participle clauses, vocabulary: health, media) 27. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 28. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 29. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 30. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008 2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
Witryna www przedmiotu:
www.kneis.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani według zaawansowania językowego.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01
Efekt U18
Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, opowiadanie, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U18
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U09
Efekt U20
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. Egzamin B2 (część pisemna i ustna).
Powiązane efekty kierunkowe: K_U20
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U10
Efekt U21
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U11

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01
Efekt K07
Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym. Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru języka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K06