- Nazwa przedmiotu:
- Modernizacja linii kolejowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Marek Pawlik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- MLIKOL
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: 15 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia projektowe, 10 godz. praca własna nad projektem, 10 godz. przygotowanie do zaliczenia.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: 15 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia projektowe.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 25 godz. = 1 ECTS: 15 godz. ćwiczenia projektowe, 10 godz. praca własna nad projektem.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Opanowane treści przedmiotu Inżynieria Komunikacyjna 1 i 2.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie podstawowej wiedzy o prowadzeniu prac modernizacyjnych linii kolejowych.
- Treści kształcenia:
- Planowanie prac modernizacyjnych, definiowanie potrzeb w zakresie zamknięć torowych i procedury ich uzyskiwania. Realizacja prac podczas prowadzenia ruchu kolejowego po sąsiednim torze. Fazowanie prac dla stacji kolejowych. Czasowe zmiany w systemach sterowania i zasilania dla zapewnienia bezpieczeństwa jazd pociągów i bezpieczeństwa prac modernizacyjnych. Prace realizowane w ramach przebudowy i w ramach modernizacji torów kolejowych. Rola i zadania zarządcy infrastruktury kolejowej, inżyniera kontraktu, wykonawcy, niezależnych jednostek oceniających (jednostek notyfikowanych, upoważnionych i oceniających ryzyko) w procesie modernizacji linii kolejowych. Uzyskiwanie decyzji Urzędu Transportu Kolejowego o zezwoleniu na przekazanie do eksploatacji oraz relacja pomiędzy zamykaniem inwestycji zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym i zgodnie z Ustawą prawo budowlane.
- Metody oceny:
- Wykłady: test pisemny z pytaniami zamkniętymi i pytaniami otwartymi. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie powyżej 50% punktów, ocena stopniowana co 10% (>50% - ocena 3,0; >60% - ocena 3,5; >70% - ocena 4,0; >80% - ocena 4,5; >90% - ocena 5,0).
Ćwiczenia: wykonanie zadania projektowego. Zadanie oceniane są punktowo, łącznie 30 punktów. Oceny: liczba punktów >15 ocena 3,0; >18 – ocena 3,5; >21- ocena 4,0; >24 – ocena 4,5 >27 – ocena 5,0.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- - praca zbiorowa pod redakcją M. Pawlik "Interoperacyjność systemu kolei Unii Europejskiej, infrastruktura, sterowanie, energia, tabor", KOW, Warszawa 2015
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- .
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt MLIKOLW1
- posiada wiedzę o szczególnych rozwiązaniach w zakresie technologii i organizacji modernizacji linii kolejowych koniecznych zarówno ze względu na prowadzenie prac modernizacyjnych podczas prowadzenia eksploatacji na sąsiednim torze (sąsiednich torach) oraz ze względu na szczególne uwarunkowania prawne zarówno wynikające z prawa polskiego jak i prawa europejskiego
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W08, K1_W18
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W02, T1A_W06, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt MLIKOLU1
- umie w zgodzie z wymaganiami prawnymi zaplanować realizację działań koniecznych dla prawidłowego zamknięcia inwestycji zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U15
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U16
- Efekt MLIKOLU2
- umie w zgodzie z wymaganiami prawnymi monitorować realizację działań koniecznych dla prawidłowego zamknięcia inwestycji zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U19, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U13, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16