Nazwa przedmiotu:
Komunikacja w działalności gospodarczej
Koordynator przedmiotu:
dr/Marlena Piekut/adiunkt
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WN1A_09/02
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykłady: liczba godzin według planu studiów - 10, zapoznanie z literaturą - 7,5, przygotowanie do kolokwium - 7,5, razem - 25; Razem 25
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Wykłady: 10 h; Razem - 10 h = 0,4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład150h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
Wykład: min. 15
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie różnych form komunikowania się i uświadomienie roli, jaką komunikacja odgrywa w zarządzaniu. Celem przedmiotu jest także kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się interpersonalnego, organizacyjnego i międzykulturowego.
Treści kształcenia:
W1 - Istota i proces komunikowania się. Elementy i cechy procesu komunikowania się; W2 - Wymiary komunikowania się i sieci komunikacji; W3 - Formy komunikowania się: symetryczne, niesymetryczne, jednokierunkowe, dwukierunkowe, formalne, nieformalne, obronne, podtrzymujące, werbalne, niewerbalne, pisemne; W4 - Techniki autoprezentacji, budowanie dobrych relacji z rozmówcami; W5 - Komunikowanie się marketingowe przedsiębiorstwa z otoczeniem: reklama, promocja osobista, promocja sprzedaży, public relations. Rola badań marketingowych; W6 - Wykorzystanie komunikacji w negocjacjach. Komunikowanie się międzykulturowe; W7 - Techniki grupowego komunikowania się w organizacji. Metody porozumiewania się w organizacji ukierunkowane na zwiększenie partycypacji pracowników i polepszenie przepływu informacji w organizacji; W8 - Techniczne narzędzia wspomagania procesu komunikowania się. System CRM jako narzędzie zarządzania informacjami
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie przez studenta pozytywnej oceny z dwóch pisemnych kolokwiów. Każde kolokwium będzie zawierało 5 pytań otwartych. Za każde pytanie można zdobyć maksymalnie 1 pkt. Warunkiem zaliczenia jednego kolokwium jest uzyskanie minimum 3 pkt. Punkty z dwóch kolokwiów będą sumowane. Ocena 5,0 - 10 pkt; 4,5 - 9 pkt; 4,0 - 8 pkt; 3,5 - 7 pkt; 3,0 - 6 pkt. Studenci, którzy nie uzyskają zaliczenia przedmiotu w trakcie semestru, mogą przystąpić do zaliczenia poprawkowego podczas sesji egzaminacyjnej.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A.: Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003; 2. Stankiewicz J.: Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W08_01
Ma podstawową wiedzę na temat różnych form komunikowania się interpersonalnego, grupowego i międzykulturowego oraz potrafi zastosować je w zarządzaniu.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_W08_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08
Efekt W02_03
Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, umożliwiającą rozumienie wpływu procesów gospodarczych na działalność inżynierską.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_W02_03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02
Efekt W10_01
Potrafi wykorzystać badania marketingowe do przygotowania strategii firmy oraz odbierać sygnały z rynku otoczenia.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W13)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_W10_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W10

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U02_01
Potrafi posługiwać się różnymi technikami komunikowania się w różnych środowiskach.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_U02_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02
Efekt U10_06
Posiada umiejętność przełożenia teorii na praktykę gospodarczą w zakresie podstawowej oceny kondycji przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_U10_06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U10

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01_02
Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy i rozwijania umiejętności z zakresu komunikowania się interpersonalnego, grupowego i międzykulturowego.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_K01_02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01
Efekt K03_01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role w zależności od sytuacji i współuczestników.
Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W3 - W4, W7)
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_K03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03