- Nazwa przedmiotu:
- Mosty betonowe II
- Koordynator przedmiotu:
- Wojciech Trochymiak, Dr hab. inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- MOBET2
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 90 godz. = 3 ECTS:
obecność na wykładach 30 godz., obecność na zajęciach projektowych 30 godz., przygotowanie do zajęć projektowych 1 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 6 godz., wykonanie projektu 15 godz., przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie 8 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 63 godz. = 2,5 ECTS:
obecność na wykładach 30 godz., obecność na zajęciach projektowych 30 godz., egzamin 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 49 godz. = 2 ECTS: zajęcia projektowe 30 godz., przygotowanie do zajęć projektowych 1 godz., wykonanie projektu 15 godz., egzamin 3 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Tytuł inżyniera.
- Limit liczby studentów:
- Brak
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie wiedzy o projektowaniu i wykonawstwie betonowych obiektów mostowych – kształtowaniu, analizie statyczno-wytrzymałościowej, metodach budowy oraz wyposażeniu i eksploatacji. Rozwijanie umiejętności projektowania mostów.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:<ol> <li>Klasyfikacja mostów betonowych wg kryteriów: materiału i ustroju konstrukcyjnego oraz podstawowej technologii wykonania (konstrukcje monolityczne, prefabrykowane i zespolone „beton-beton”). <li>Kształtowanie pomostów płytowych, belkowych i skrzynkowych, monolitycznych i prefabrykowanych. <li>Metody budowy mostów betonowych . <li>Metody analizy statycznej – stany montażowe i eksploatacyjny. <li>Beton sprężony w mostownictwie – analiza obliczeniowa konstrukcji i strefy zakotwień cięgien. <li>Metody sprężania – konstrukcje kablobetonowe i strunobetonowe. <li>Mosty belkowe, płytowe, ramownicowe i łukowe – kształtowanie i analiza. <li>Prefabrykacja w mostownictwie betonowym. <li>Konstrukcje zespolone typu „beton-beton” – kształtowanie i analiza obliczeniowa.<li> Łożyska i elementy wyposażenia mostów betonowych.</ol>
Ćwiczenia: Projekt budowlany mostu z betonu uzbrojonego (żelbetu) i sprężonego z elementami projektu wykonawczego.
- Metody oceny:
- Wykonanie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Wymieniono podstawowe pozycje tylko w języku polskim: [1] Zestaw norm projektowania;<br>
[2] J. Szczygieł, Mosty z betonu uzbrojonego i sprężonego, WKŁ, Warszawa 1978;<br>
[3] Z. Wasiutyński, Mosty, tom I, Arkady, Warszawa, 1967;<br> [4] W. Radomski i inni, Mosty, tom II, Arkady, Warszawa 1973;<br>
[5] A. Madaj i W. Wołowicki, Mosty betonowe – Wymiarowanie i konstruowanie, WKŁ, Warszawa 1998;<br>
[6] K. Furtak K. i B. Wrana, Mosty zintegrowane, WKL, Warszawa, 2005;<br>
[7] K. Furtak i W. Wołowicki, Rusztowania mostowe, WKŁ, Warszawa 2005;<br>
[8] W. Radomski i H.Zobel, Zarys mostownictwa, WKŁ, w przygotowaniu.
- Witryna www przedmiotu:
- www.il.pw.edu.pl/~zm
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt MOBET2W1
- Posiada szeroką wiedzę o mostach betonowych, począwszy od materiału (różnego rodzaju betonów) poprzez rodzaje konstrukcji i metody ich analizy, aż do sposobów ich wznoszenia uwzględniającego różne technologie betonowania. Aspekty związane z projektowaniem zna od strony wymaganych przepisów projektowych.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W18_MiBP, K2_W19_MiBP
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt MOBET2U1
- Potrafi zaprojektować z betonu sprężonego most drogowy o schemacie belki wieloprzęsłowej. Umie zaprezentować informację o technologiach wykorzystywanych przy sprężaniu.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U13_MiBP, K2_U14_MiBP, K2_U15_MiBP, K2_U23_MiBP, K2_U25_MiBP, K2_U26_MiBP
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U02, T2A_U15, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19, T2A_U05, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U04, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U07, T2A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt MOBET2K1
- Potrafi analizować posiadane informacje pod kątem wykorzystania ich w planowaniu, projektowaniu oraz budowie konstrukcji mostowych, uwzględniając aspekty środowiskowe, a także biorąc pod uwagę autorstwo wykorzystywanych rozwiązań. Potrafi dyskutować w środowisku zawodowym, a także poza nim, nad nowymi zagadnieniami związanymi z szeroko rozumianym rozwojem technicznym, w oparciu o informacje, które stara się samodzielnie zdobywać.
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K02, K2_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K06, T2A_K07