- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcje betonowe (KB, TK)
- Koordynator przedmiotu:
- Maria Włodarczyk, dr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- KONBET
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 100 godz. = 4 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 30 godz. - opracowanie obliczeń i rysunków do projektu, 15 godz. – samodzielne studiowanie treści wykładów, 5 godz. – przygotowanie do kolokwium, 5 godz. - korekta rysunków, ewentualna poprawa kolokwium.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem: 60 godz. = 2,4 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 5 godz. – udział w konsultacjach, 2 godz. – kolokwium z wykładów (w tym ewentualne kolokwium poprawkowe), 2 godz. – obrona ustna projektu (w tym ewentualna obrona poprawkowa), 6 godz. - korekta rysunków.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem: 53 godz. = 2 ECTS: 30 godz. - projekt, 20 godz. - opracowanie rysunków do projektu, 3 godz. - poprawa rysunków po korekcie.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zakłada się, że studenci opanowali wiadomości kursu inżynierskiego na poziomie zbliżonym do wymagań stosowanych na Politechnice Warszawskiej. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu teorii sprężystości i plastyczności oraz nośności granicznej konstrukcji.
- Limit liczby studentów:
- Bez limitu.
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentom ogólnej wiedzy o całokształcie zagadnień konstrukcji żelbetowych oraz wiedzy szczegółowej o metodach analizy statycznej konstrukcji żelbetowych.
Wykonując projekt student uczy się projektować szkieletową konstrukcję żelbetową monolityczną i sprężoną płytę stropową.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
1. Ogólny przegląd wiedzy o konstrukcjach żelbetowych na tle kursu inżynierskiego oraz poszerzenie wiadomości z zakresu sprawdzania stanu granicznego ULS i SLS.
2. Metody analizy statycznej konstrukcji żelbetowych: klasyfikacja metod z punktu widzenia mechaniki (według Eurokodu), rozwinięcie tej klasyfikacji.
3. Zastosowania teorii plastyczności i ich ograniczenia.
4. Obliczanie i projektowanie tarcz żelbetowych.
5. Modele ""struts and ties"".
6. Zasady ogólne sprawdzania nośności prętów i węzłów.
7. Zastosowanie modeli ST do projektowania krótkich wsporników i naroży ram.
Ćwiczenia:
1. Projekt szkieletowej konstrukcji żelbetowej monolitycznej oraz projekt sprężonej płyty stropowej.
- Metody oceny:
- 1. Zaliczenie wykładu na podstawie sprawdzianu pisemnego (kolokwium) na ostatnich zajęciach.
2. Zaliczenie projektu na podstawie poprawnie wykonanych obliczeń i rysunków konstrukcyjnych (po korektach) i jego ustna obrona.
3. Ocena łączna określana w następujący sposób: 50% oceny z zaliczenia wykładów i 50% z zaliczenia projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Praca zbiorowa Sekcji Konstrukcji Betonowych KILiW PAN. Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2. Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław 2006.
[2] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom I. PWN, Warszawa 2011.
[3] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom II. PWN, Warszawa 2011.
[4] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom III. PWN, Warszawa 2012.
[5] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom IV. PWN, Warszawa 2012.
[6] Łapko A.: Projektowanie konstrukcji żelbetowych. Arkady, Warszawa 2001.
[7] Eurokody. Projektowanie Konstrukcji Betonowych według Eurokodów. Zeszyt 2. Projektowanie Konstrukcji żelbetowych. Zeszyty Edukacyjne Buildera. PWB MEDIA Warszawa 2011.
[8] Godycki-Ćwirko T.: Mechanika betonu. Arkady, Warszawa 1982.
[9] Knauff M.: Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2. PWN, Warszawa 2012.
[10] Knauff M., Golubińska A., Knyziak P.: Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych. PWN, Warszawa 2013.
[11] Ajdukiewicz A., Mames J.: Konstrukcje z betonu sprężonego. Polski Cement, Kraków 2004.
[12] PN-EN 1992-1-1. Eurokod 2 - Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1–1. Reguły ogólne i reguły dla budynków.
[13] PN-EN 1990. Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji.
[14] PN-EN 1992-1-2. Eurokod 2: Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-2: Reguły ogólne. Projektowanie z uwagi na warunki pożarowe
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KONBETW1
- Zna zasady wymiarowania i konstruowania elementów konstrukcji budowlanych.
Weryfikacja: Zaliczenie wykładów oraz opracowanie i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10, K2_W12_KBI, K2_W17_KBI, K2_W19_KBI
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W05, T2A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KONBETU1
- Potrafi korzystać z norm oraz wytycznych projektowania, wykonywania i eksploatacji obiektów budowlanych i ich elementów.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U04, K2_U13_KBI, K2_U14_KBI, K2_U15_KBI, K2_U24_KBI
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U15, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U18, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U13, T2A_U19
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KONBETK1
- Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawianych wyników swoich prac i ich interpretacji.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K02, K2_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K05, T2A_K07